Бойко Борисов обяви миналата седмица, че е наредил Агенция "Пътна инфраструктура" да извади компанията от проектите с европейско и държавно финансиране. След тази информация “Джи Пи груп” първо напусна проекта „Железница“, а вчера и проекта за трасето на трамвай № 5 в София.
Кметът на София Йорданка Фандъкова побърза да се похвали, че вероятно за изпълнител на ремонт на трамвайното трасе на линия 5 по бул. „Цар Борис III“ на мястото на „Джи Пи Груп“ ще бъде избран класираният на второ място. Проектът на "отказалите се" беше на стойност 46 млн. лв.
На второ място в процедурата е класирано обединението „София инфраструктура 2018“, става ясно от проверка на Студиа Трансмедиа. Според справка в Агенцията за обществени поръчки става ясно, че в обединението влизат испанската фирма „Марко Обра публика“ и „Интегрирани строителни системи“. Офертата на обединението е за 47.5 млн. лева или с 1.4 млн. лева повече от класирания на първо място.
Търсенето на информация продължава и в Търговския регистър, от където става ясно, че „Интегрирани строителни системи“, обаче също е свързана с „Джи Пи Груп“. Данни от регистъра показват, че управител и собственик на компанията е Владимир Пилчев. Той участва в управлението на още няколко дружества. Сред тях е „Пи Ай“. Адресът на регистрация на това дружество съвпада с този на „Джи Пи груп“, а имейлът за кореспонденция пък е [email protected].
В компанията „Агрохолд инвест“, регистрирана на Черни връх No 59А, където се намира и регистрацията на „Джи Пи груп“, Владимир Пилчев е съдружник с Владимир Владимиров – Житенски. Той пък е представител на самата „Джи Пи груп“, разкрива още Студиа Трансмедиа.
В съобщението си до медиите в края на миналата седмица „Джи Пи Груп“, заявява, че се отказва от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел "Железница" и предупреди за глоби. „За тунел „Железница“ върви процедура и тя не е приключила. Има избран изпълнител и има обжалване в Комисията за защита на конкуренцията. След обявяването на отказа за сключване на договор на „Джи Пи Груп“, се удължава процедурата за избор на изпълнител”, обяви министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова след отказа на компанията. Кой ще изпълнява този проект до момента не е ясно.