НачалоTrump NewsСредиземноморската диета помага на оцелелите от рак да живеят по-дълго, установи проучване

Средиземноморската диета помага на оцелелите от рак да живеят по-дълго, установи проучване

Последвай Bnews.bg в

Средиземноморската диета може да помогне на преживелите рак да запазят здравето на сърцето си и да живеят по-дълго, съобщава ЮПИ, позовавайки се на италиански учени.

Пациентите с онкологични заболявания, чиито хранителни навици се придържат към средиземноморската диета, живеят по-дълго и имат по-малък риск от сърдечна смърт, съобщават изследователите в списание JACC CardioOncology.

По-конкретно, изследователите установяват, че при пациентите с рак, спазващи средиземноморската диета, общият риск от преждевременна смърт е с 32% по-малък, а рискът от смърт, свързана със сърцето, е с 60% по-нисък.

Резултатите предполагат, че „различни хронични заболявания, като туморите и сърдечните заболявания, всъщност имат едни и същи молекулярни механизми“, поясни в прессъобщение изследователката Мария Бенедета Донати от Съвместната изследователска платформа на фондация „Умберто Веронези“ в Италия.

„Това е известно в литературата като „обща почва“, а става въпрос именно за общия генезис на тези две групи заболявания“, каза Донати.

Средиземноморската диета се фокусира върху много пресни плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, семена, ядки, бобови растения и зехтин, обясняват изследователите.

Рибата и морските дарове трябва да се консумират поне два пъти седмично, а млечните продукти и постните протеини – ежедневно на по-малки порции. Диетата насърчава минималната консумация на червено месо и преработени храни, както и изключването на подсладени напитки.

За целите на проучването изследователите са проследили 800 възрастни италиански пациенти с рак в продължение на повече от 13 години, след като са били наети между 2005 и 2010 г. За проучването участниците предоставяли подробна информация за начина си на хранене.

Очаква се броят на оцелелите от рак да се увеличи през следващите години благодарение на по-доброто лечение, отбелязват изследователите. Като се има предвид това, от решаващо значение е да се разбере как добрият хранителен режим може да подобри здравето и благосъстоянието на хората, които са преборили рака.

„Средиземноморската диета е съставена предимно от храни като плодове, зеленчуци и зехтин, които са естествени източници на антиоксидантни съединения, което може да обясни наблюдаваното предимство по отношение на смъртността не само от рак, но и от сърдечносъдови заболявания, които могат да бъдат намалени чрез диети, особено богати на тези биоактивни съединения“, каза в прессъобщение изследователката Киара Тонели, председател на Научния комитет на фондация „Умберто Веронези“.

Ивайло Станков
Ивайло Станков
Ивайло Станков е опитен журналист и редактор с повече от 18 години работа в печатни и онлайн медии. Започва през 2006 г. като млад икономически репортер, след което заема редакторски позиции в няколко водещи национални издания. Силен е в аналитичната публицистика и проверката на факти. От 2020 г. Ивайло е част от екипа на bnews.bg, където продължава да работи като старши редактор.

За да следите новините и коментарите в реално време, абонирайте се за нашите канали ето тук👇

Прочетете още

ОСТАВИ КОМЕНТАР

Въведете вашия коментар!
Въведете вашето име тук

spot_img

Не пропускай

Баджанаците Стоян Мавродиев и Чочо Александров предадоха Шиши с благословията на Таки и Баце!

Историята със завръщането на Стоян Мавродиев в България може...

Топ анализ: На балотажа Сглобката на ППДБ с ГЕРБ и ДПС се събира зад двойката Гюров – Кандев!

Излизането на Георги Кандев от МВР не е никаква...

Какво става зад кулисите? Тръмп заплаши Нетаняху, че ще го остави сам срещу иранците!

„Israel News 12“ съобщава, че по време на напрегнат...

Удар за Макрон и за ЕС: Берлин обяви френско – германския проект за изтребител за мъртъв!

Ройтерс: Германия и Франция се отказаха от съвместния си...

Небесно кралство: Тръмп избра Йерусалимския патриарх за посредник между Путин и Зеленски!

Войната между Русия и Украйна е на път да...

Прочетете още

Флагманът на Брюксел гърми: България спря военната помощ за Украйна! Досега е дала оръжия за 350 милиона евро

Премиерът Румен Радев смята, че украинската кауза е „обречена“. Politico: България спира военната помощ за Украйна! Изданието пише, че досега дареното оръжие от София за...

Кабинетът каза КРАЙ на оръжията за Украйна! ГЕРБ – ДПС се снишиха без позиция, ДБ са недоволни

Кабинетът спира оръжията за Украйна! Доскорошните деятели в полза на Зеленски - носителите на украински ордени Пеевски и Борисов мълчат и нямат позиция по...

На Пеевски Дал Бог с бухалките, а на останалите каквото Бог дал!

КФН отне лиценза на застрахователната компания Дал Богг и опразни сериозна пазарна ниша, която сега няКОЙ ще завземе. Въобще не споря какви са от “Дал...