Развитието на онлайн букмейкърите и казината продължава да бележи сериозен ръст през последната година. Не е трудно да забележим, че брандът BetMarket casino не е непознат за родните почитатели на игрите на риска, това е бетинг компания с много сериозно присъствие сред локалните казина – познати са още като наземни. И точно тук идва по-големият въпрос: лесен ли е прехода на брандове с наземни казина да се наложат в онлайн средите?
Това наистина е интересна метаморфоза, но ще забележим, че този сектор продължава да бележи ръст. Анализаторите посочват, че през последните десет години няма спад в приходите, ангажират се някои от най-добрите технологични компании и е очевидно, че няма да има спадове и в следващото десетилетие. Как ще се представи този оператор и влиза ли в една враждебна среда?
Определяме българската бетинг сцена като изключително агресивна и конкурентна, огромното разнообразие и въвеждането на нови опции и функции за клиентите, може да се смята като позитив, но единствено и само за клиентите. Съдейки по интереса и факта, че България има възможност да се превърне в балканската столица на хазарта – комплимент, който ще се отрази на родната икономика – не можем да смятаме, че този бранд ще срещне трудности.
Откъде идва оптимизма ни? Нека обърнем внимание, че казино игрите стават не просто популярни, но и всяка една бетинг компания вече е успяла да изгради определена потребителска база. Компании като Уинбет, ефбет, Палмс Бет и Сезам също бяха поели по този път, впрочем не трябва да забравяме, че ефбет е един от най-старите брандове в страната и със сигурност е имал повече трудности, започвайки да оперира в онлайн пространството.
Новият кандидат, който трябва да стартира дейността си през декември, няма да открие такива проблеми. Причината е, че лесно ще забележим какво предлага пазара: достатъчно разнообразни бонуси, разнообразие от игри и най-вече турнири, в които да се допълни социалния фактор. Именно последният фактор е налагащ се и се опитва да направи престоя на всеки клиент по-приятен. Конкуренцията и състезанията бяха изискани през 2021 г. и все повече iGaming студиа като Pragmatic ще започнат да въвеждат такива опции с добър награден фонд.
Ако има засилена конкуренция в България, това означава ли, че един нов бранд ще срещне трудности. Към настоящия момент ще открием, че някои от наземните казина използват и български iGaming студиа като EGT. Въпросните се занимават не само с разработката на онлайн игри, но и на ротативки за наземни казина. Опитът и наградите им говори достатъчно, за да открием някои от най-добрите заглавия в портфолиото и на нови компании като настоящата.
Последната стъпка ще е предизвикателство за маркетинг отделът, който ще трябва да се постарае и да обърне внимание на различните промоции. Ключов момент за всеки нов бранд е да създаде лоялни потребители. Те са от значение, защото показват, че избраната стратегия е водеща, а в конкурентна среда е ясно, че смяната на бетинг компании е повече от лесна и много клиенти разполагат с регистрация в повече от една компания – няма никакво ограничение при разнообразието.
С други думи можем да кажем, че началото на всяко едно казино е обвързано с три основни стадия: добра реклама, добри стартови промоции и разбира се – професионализъм и лицензиране. Лицензът е ясен, особено след като нито един анализатор няма да се ангажира да представя компания, която не отговаря на всички законови разпоредби. Ще открием и призива за отговорна игра, който ни подсказва, че винаги има рискове, а сигурните печалби просто не съществуват.