Колегите от Биг 5 изловиха онзи ден Кирил Петков да се прибира с ван на НСО от Гърция. Преди това BNEWS цитира медията mutrinews, че Петков лети с частен джет до остров Лефкада, за да кара кайт сърф с жена си. Откъде се взе този ван на НСО? Откъде е тръгнал с Киро? Пътувал ли е с него и с кайт сърф оборудването до острова? Що за НСО е това, което охранява депутати, докато са на почивка да карат сърф по островите и то в работни дни за парламента – петък, понеделник и вторник (контрол, комисии, парламентарни групи)? Откъде на къде с нашите пари НСО ще бъде обслужващ персонал на самозабравили се политици от „Промяната“, докато си правят кефа?
Едната хипотеза е, че Киро е кацнал с частния си полет от Превеза- Лефкада на летището в Солун и оттам е продължил с вана на НСО през границата. Киро е искал да избегне да бъде заловен как каца на летището в София и е съкратил наполовина полета си.

Ето и коментара на раследващия журналист Григор Лилов.
Микробусът „Мерцедес-Вито” със служебен шофьор, който виждате на снимката, е сниман в 11:10 часа вчера. На първата бензиностанция след влизане от Гърция.
Обкичен със сигнални лампи под предното стъкло.
Този автомобил докара от Гърция Кирил Петков. Както знаете, той беше там да си почине от изнурителен труд и да покара кайт.
Този микробус нито е партиен на ПП, нито е личен.
Колегите от „Либерта” и „Биг файв“ установиха, че автомобилът с № СА6982ХА е на Националната служба по охрана и е със специален режим на движение. Освен това е без сключена „Гражданска отговорност”.
Знаем, че НСО е гувернантката на всичките ни политици. Но докога?
Знаем, че политическият елит у нас краде, но и да не краде, е цар на дребните шмекерии и тарикатлъци – да не се мина, а да се оправя на държавно. Но докога?
*** Предлагам незабавно Кирил Петков да плати от собствения си джоб направените разходи. И платежните документи да бъдат публично показани. А ние журналистите си знаем как да потвърдим истинността им или неистинносТта им.
Такъв пример ще отрезви и други наши политици.
* БЕЛЕЖКА:
За сведение на тези неграмотници, които ме ругаят, че експремиерът имал право на служебна охрана.
Давам текстове – цитати от Закона за НСО – няколко на брой.
*** Чл. 21. (1) Специализиран транспорт в мирно време се осигурява на:
- лицата, заемали длъжностите председател на Народното събрание или министър-председател – „до (ПОВТАРЯМ „ДО“) 4 години след освобождаването им от длъжност. На президента, председателя на Народното събрание и министър-председателя в страната се осигуряват всички видове охрана“.
*** Чл. 23. (1) Наличието на усложнена среда за сигурност или на конкретна застрашеност по чл. 20, ал. 7, чл. 21, ал. 3 и чл. 22, както и в случаите по чл. 26, ал. 1, видът, обхватът и срокът на предоставяната охрана, изменението на обхвата и прекратяването на охраната се определят с решение на комисия.
Т.е. това „ДО КАКЪВ СРОК И ДАЛИ“ се преценява и определя от специална Комисия по чл. 23 от Закона и по Правилника за дейността на НСО, която се създава към НСО и е част от него и зависи от това дали има застрашеност на обекта, каква е тя и съответно какъв ще е обхватът на охраната и за колко време, като се допуска и да е над 4 години. Съответно това позволява и др. видове охрана освен служебен транспорт, вкл. при нужда и пазаруване от служители на НСО или доставки по домовете от тях, от които всичките тези „правоимащи“ са се възползвали.
Шефът на НСО се назначава от Президента и съгласувано с Министерския съвет. Т.е. най-висшата демократична „номенклатура“ може и го прави да си осигури охрана, прислуга и служебен транспорт до живот, понеже закона и правилника за НСО съзнателно и умишлено са направени така.
Пиша „висшата демократична номенклатура“, понеже социалистическата висша номенклатура по същия начин си беше осигурила всякакви най-различни редица привилегии.