Бившият транспортен министър в правителството на Кирил Петков, който си купи поста с дарение от 300 бона за партията, а също и собственик на куриерската фирма „Еконт“ – Николай Събев, е далеч от изборните драми на ПП. Някога той бе най-щедрият дарител на партията на Кирил Петков и Асен Василев, но към днешна дата не му остава време за размишления върху причините за катастрофалния вот на отминалите избори, тъй като има по-приятни занимания като например да се радва на новата си баровска придобивка – 24-метровата яхта „Сан Лоренцо“ SX76.
Тузарската яхта на 63-годишният мултимилионер е пристигнала само преди 3 седмици в Бургас от фирмата производител от Флоренция, Италия, а Събев е заплатил за нея малко над 5 млн. евро.
Близки до боса на най-голямата куриерска фирма в България разкриват, че Дедо Еконтий, както е известен Николай Събев, е чакал почти 2 години да бъде произведено плавателното му бижу в Италия, тъй като е искал да е първи собственик. Тузарската му лодка е с дължина от 23.75 метра, широка е 6.60 метра и разполага с 4 каюти – 2 двойни и 2 единични, които могат да поберат 10 пасажери. Екипът на яхтата е съставен от четирима души – капитан, помощник-капитан, готвач и стюард. Лодката е задвижвана от два мощни двигателя „Волво“ и може да развие скорост в морето до 16 възела (около 30 км.). разходът й на гориво е 250 литра на час при максимална скорост.
Баровската 24-метрова лодка на Николай Събев обаче няма да събира одобрителните погледи на туристите в Созопол, където Дедо Еконтий притежава морска резиденция в местността Буджака. Яхтата вече е отплавала към Турция и е акостирала на пристанището в залива Анталия на Средиземно море. Приятели на 63-годишният Николай Събев пророкуват, че той ще изкара цялото лято в тузарския курортен град, за да се порадва на новата си лодка. Макар да е наел капитан и помощник-капитан за яхтата си, Дедо Еконтий засега предпочитал сам да управлява плавателния си съд. Той е възпитаник на Висшето военноморско училище във Варна, а преди години е заемал поста търговски директор в държавното предприятие „Параходство Българско речно плаване“.
Николай Събев прекара в голямата политика твърде малко време – едва 9 месеца, след като през 2021 г. наля стотици хиляди левове в сформираната от Кирил Петков и Асен Василев партия „Продължаваме промяната“, а след изборния триумф през същата есен беше назначен за министър на транспорта и съобщенията въпреки съмненията на опозицията, че става министър, за да окрупни собствения си куриерски бизнес. Месеци след като през лятото на 2022 г. кабинетът на Кирил Петков падна и Дедо Еконтий сдаде министерския пост, той напусна ПП, силно разочарован от сближаването й с „Демократична България“. Все пак миналата есен Николай Събев съумя да наложи юристката си в „Еконт“ Рена Стефанова за кандидат-кмет на родния си град Русе, вкарвайки предизборен разкол в местната структура на партията на Кирил Петков и Асен Василев. Протежето на Събев за кмет обаче не успя да достигне даже до балотаж и това сложи край на финансовите му инжекции към „Промяната“. Към днешна дата Николай Събев е сред големите критици на партията, на която беше най-големият спонсор.
Единственото, с което се запомни Събев, бе зрелищният опит да фалира конкуренцията на личната си фирма Еконт държавните 150 годишни “Български пощи”, след като ги затвори за дълго време следствие на съмнителна хакерска атака през пролетта на 2022 г
Източник: Уикенд