Пари при пари отиват, казва мъдрият народ. Доналд Тръмп е не само милиардер и американски президент. Той е като цар Мидас – каквото докосне се превръща в злато. Той е свикнал да се къпе в злато.
“Вашингтон пост“ обръща внимание на приходите от различни източници, които Тръмп получава в последните седмици на президентската си кампания, отбелязвайки, че досега нито един кандидат-президент на САЩ не е свързвал толкова тясно кампанията си с лични предприятия с цел печалба, продавайки различни артикули – от обувки и книги до части от костюма си.
Тръмп отправи послание към избирателите, че ще пусне в продажба колекционерски картички със своя образ в онлайн пространството за 99 долара всяка, пише „Вашингтон пост“.
„Петдесет изцяло нови зашеметяващи дигитални колекционерски карти – това е наистина нещо интересно“, казва Тръмп в реклама. „На тези карти съм изобразен как танцувам и дори как държа няколко биткойна“, добавя той.
Опитвайки се да генерира още средства, Тръмп заявява, че ако някой закупи 15 или повече дигитални карти, той ще му изпрати една физическа. Всяка карта идва и със специална екстра, посочваа той, „автентична част от костюма ми, който носех на президентския дебат“. Пет от парчетата от костюма дори ще бъдат с автограф, обеща той. Желаещите да закупят 75 или повече от картите – на обща стойност над 7425 американски долара – бяха поканени да присъстват на гала вечеря в имението на Тръмп в щата Флорида, отбелязва „Вашингтон пост“.
Миналия вторник той публикува друго предложение в социалната си платформа „Трут соушъл“ – продажба на книга с негови снимки за 99 долара без автограф и 499 долара с неговия подпис. „Задължително трябва да имате тази книга по история на САЩ“, написа той.
И в двата случая парите не са отишли за кампанията му, а за предприятия със стопанска цел, от чието популяризиране той печели милиони. Нито един кандидат за президент не е свързвал досега толкова тясно предизборната си кампания с лични инициативи с цел печалба, които продават зашеметяващ набор от стоки, включващи подписани копия на Библията, за които той получава хонорар от продажбата им, скъпи маратонки, златни колиета, дигитални колекционерски карти, химикалки, книги.
На уебсайта на компанията му се продават и различни политически стоки на по-високи цени, отколкото кампанията му предлага за същите артикули. Шапка с надпис „Да направим Америка отново велика“ (Make America Great Again), която се продава за 55 долара на уебсайта на компанията му, струва 40 долара в рамките на президентската му кампания. Флаг с размери 91 на 152 см, закупен от кампанията му, струва 43 долара, докато същият размер флаг на сайта на компанията струва 86 долара, пише „Вашингтон пост“.
„Безпрецедентно в историята е някой да е материализирал длъжността си или да се е кандидатирал за президент по начина, по който той го е направил“, казва Дон Фокс, бивш главен съветник на Службата за правителствена етика на САЩ.