Бум на търсенето на ваучери за намаление за застраховки на имоти и коли отбелязват в сайтовете за колективно пазаруване.
Веднага след бедствието телефоните на големите в бранша прегрели със запитвания дали няма да пускат оферти за застраховки.
„Вече имаме такъв доставчик и
до седмица ще се появи застраховка на имущество и автокаско с намаление до 40% ”, каза за BNews В. Величков,
мениджър в един от най-голамите сайтове за колективно пазаруване у нас. До сега такава услуга не е пускана. В случая печалбата на доставчика е отложена за вбъдеще, когато се очаква клиентът да направи нова застраховка, но пак при тях. Веднага след удара на ледените късове в сайта се появила оферта за външен ремонт на автомобил с 50% отстъпка и 100 ваучера се опоскали за няколко часа.
През юли около 70% от целия оборот на сайтовете за колективно пазаруване се генерира от туризма.
Основните предложения са за хотели и почивка в България. Отлично са харчат офертите за почивка в планинските и спа курортите ни. „Времето вероятно обърна търсенето и сега много нашенци предпочитат да пракарат лятото далече от морския бряг. Велинград, Банско, Боровец, Елена и Трявна са основните дестинации”, коментира Величков. Черноморието също се продава добре. За разлика от миналата година обаче планината почти го настигна. Морските курорти отвъръщат на удара като намаляват драстично цените на пакетите за българите. Вероятно причина за това е и отказът на много чужденци да летуват на нашия бряг. Цените това лято са по-ниски с около 10% в сравнение с миналото, коментират от бранша.
Централни курорти като Слънчев бряг и Несебър пускат сега оферти за нощувка, закуска и вечеря на цена от 25 лева на човек.
Друга интересна тенденция е, че в последните две – три години все повече намаляват хората, които търсят в сайтовете за колективно пазаруване почивки а чужбина.
„Преди 3 години по-това време процентното съотношението чужбина – България беше 50 на 50. Сега вече цифрата е 75% в полза на страната ни”, пояснява Величков.
Доставчиците на туристически услуги стават и все по-изобретателни в предлагането. Танденция е вече при покупката на ваучер за почивка да не се плаща цялата сума. Дава се капаро, в размер на 20-25%, а останалото се доплаща на място.
„Това е голямо облекчение за семейства с деца, например, които за едноседмична почивка на морето трябва да броят около 1000 лева, а така плащането става разсрочено и освен това с отстъпка”, казва мениджърът Величков
Мит е, че от офертите в сайтовете се възползват предимно хора с ниски доходи. За пример Величков дава офертата от
преди малко повече от година, когато само за седмица са продадени 35 чисто нови джипа, намалени от 35 000 лв. на 20 000 лв.
По-интересното е, че сайтовете за групово пазаруване дават идея къде може да се отиде, места, които не се посещавани, твърдят експертите.
Последните идеи за места с отстъпки са екокомплекси в Клисура, Костенковци, с. Горно Трапе. Извън офертите за почивка хората сега са луди по намаленията за ескстремни спортове – бънджи, парашутизъм, летене с парапланер.
Търси се и екипировката за къмпинг.
„Само за седмица продадохме 400 спални чувала”, казва Величков и прогнозира, че тази година оборотът в сектора ще бъде около 40 млн. лева, което е с 10 млн. лв. повече от 2013 г.