Испанската фирма „Индра Системас“ е в пълна готовност да отговори на исканията на кмета на Пловдив Здравко Димитров и след четири години застой, да въведе функционираща електронна система на транспорта в града. Значителният напредък бе постигнат от новото ръководство на общината, на среща с висшето ръководство на компанията изпълнител.
До няколко седмици, технически специалисти от „Индра Системас“ ще направят одит на място и ще предложат решения на кризата с модернизацията на транспорта в Пловдив. На пресконференция, кметът Здравко Димитров и неговият заместник по транспорта Тодор Чонов изразиха категоричност, че системата трябва да заработи. Борислав Кръстев, който е подписвал протоколите за „успешно“ въвеждане на новата система, по време на управлението на Иван Тотев, заяви, че е готов да поеме пълна отговорност за действията си, но не намира нищо нередно в тях. На срещата днес, от испанската фирма за първи път чули за редица проблеми и неизправности. Според Здравко Димитров, причината е, че досега е премълчавана информация от българските представители на „Индра“ към техните колеги в Испания. С установените днес директни контакти обаче, вече е разкрита бърза писта за комуникация и тя ще бъде интензивна и на адекватно ниво.
В мандата на Иван Тотев, големите дефекти по софтуера и инсталираните устройства не са стигнали до централата на компанията, а това доведе до абсурдно четиригодишно забавяне и пълен хаос с електронните съоръжения. Разчитано е на писмена комуникация, която с месеци оставала без отговор. Новият екип на общината е поискал от Оскар Сорон – шеф на транспортните проекти на „Индра“ в Европа, Даниел Таксон – проект мениджър и Раул Лопез – контакт мениджър, на място да бъде изпратен високо квалифициран технически екип. Направен е анализ от общината и са установени тежки технически несвързаности и проблеми. По договор, фирмата е трябвало да реагира на тях до 2 часа или в по-сложни случаи – до дни. Това почти никога не се е случвало.
На предстоящата среща с техническите експерти на „Индра Системас“, ще се начертае стратегия и работна карта по проблемите и график за отстраняването им. Испанците са заявили положително отношение и желание да реагират веднага, въпреки че голяма част от проблемите са съвсем нови за тях. В техен интерес е да запазят международния си имидж. Затова екипът, който ще дойде, ще проучи ситуацията на място. Към техническия екип ще има и хора, които ще обучат още веднъж служителите от организация и контрол на транспорта в Пловдив, за да вършат работата качествено.
В срока на гаранцията, която е по договор до 16 декември 2020 година, фирмата е длъжна да изпълни всички ангажименти по системата. Уведомени са и компетентните държавни органи за установените нередности, а юристите на общината са готови и за най-тежкия вариант, но като цяло договорът е разписан в полза на общината и ще се работи за това модернизацията да бъде осъществена.