Черна вест долетя към нас от военното летище Граф Игнатиево край Пловдив за падналия учебен самолет с двамата пилоти!
Не са оцелели двамата пилоти от падналия на ниска височина военен самолет над полето край пловдивското село Граф Игнатиево, научи нашата медия ексклузивно от своите източници в авиобазата на натовските ВВС! Самолетът е паднал близо до съприкосновението със земята, а катапултите не са били активирани.
Видео от инцидента тук:
Ужас в Авиошоуто край Пловдив на Петък 13-ти! Самолет падна с двама пилоти!
Екип от военни прокурори и следователи, съвместно със служба „Военна полиция“, започва разследване за установяване причините и обстоятелствата за възникнал инцидент с учебно-боен самолет L-39 ZA в авиобаза „Граф Игнатиево“ в обедните часове на 13.09.2024 г. За образуваното досъдебно производство е информиран и.ф. главен прокурор Борислав Сарафов.
Двамата пилоти са изпълнявали днес тренировъчна задача с учебно-боен самолет L-39ZA като част от подготовката за участие в динамичния (въздушен) показ в рамките на Авиошоуто в авиобаза Граф Игнатиево, планирано за 14 септември 2024 г. Самолетът е подготвен за полет, съгласно Регламента за техническо обслужване на самолет Л-39ЗА(L-39ZA) и е допуснат за изпълнение на задачата в напълно изправно състояние. Самолетът е претърпял много сериозен ремонт наскоро в страната производител Чехия и от юни е в експлоатация отново с над 60 летателни часа.
Предстои извършването на оглед на местопроизшествието, установяване и разпит на свидетели, както и на всички длъжностни лица, съпричастни към планирането, осъществяването на тренировъчния полет, поддръжката на летателната и наземната техника.
Военният министър Атанас Запрянов отмени утрешното Авиошоу, чакано от десетки хиляди. Утре ще бъде и Ден на траур в Българската армия. Двамата загинали са летец – майор Петко Димитров на 51 години и летец – ст.лейтенант Венцислав Дункин на 28 години.
“Майорът е роден 1973 година, старши лейтенатът – 1996 година. Изказвам съболезнования на близките. Днес в 12.13 ч. при изпълнение на тренировъчен полет, след полетите на първите групи е дошъл редът за екипажа от Втора база в Долна Митрополия. Излетели са в 12.17 ч., в 12.30 ч. са катастрофирали и загинали“, каза министърът на отбраната Атанас Запрянов.
Командирът на Втора база генерал Стефан Петров обясни, че това е било тренировъчен полет, планиран много отдавна и за който са се готвили месеци наред. Задачата е била изпълнявана многократно в Долна Митрополия и днес е трябвало да бъде изпълнена като генерална репетиция за планираното авиошоу в събота.
„Отлични летци, с отлична подготовка“, заяви генерал Петров.
Самолетът L-39 тази година е минал капитално-възстановителен ремонт и е бил приет от ВВС, експлоатиран е без проблем за учебна и тренировъчна дейност. Генерал Петров не можа да даде обяснение защо катапултът не е проработил.
„Върви следствие, не мога да коментирам нищо като причини или мотиви. Задачата е тренирана многократно, това само по себе и предполага, че са били тренирани за това, което правят. Майор Димитров е един от най-добрите летци на L-39 в България, а лейтенант Дункин е млад пилот с отлични заложби, който беше една от надеждите на базата“.
За утре ще бъде обявен траур във Въоръжените сили, обяви министърът на отбраната.
40 самолета L – 39ZA са поръчани за нашите ВВС преди 40 години
Самолетът L-39ZA Albatross е високоманеврен реактивен учебно-боен самолет, предназначен за първоначално и специално обучение, както и за усъвършенстване на летателните умения по бойно използване.
Създаден е да замести учебно-тренировъчния самолет L-29 Delfin. Под ръководството на инж. Ян Влчек конструкторски колектив разработва прототипа на L-39 Albatros, който прави първия си полет през 1968 г., а серийното производство започва през 1974 г.
Високите летателно-тактически характеристики, неговата устойчивост, надеждност и лекота на управлението го правят изключително подходящ за обучение на военни пилоти.
Преди 40 години
България поръчва 36 самолета, пише специализираният сайт за военна техника Pan.bg.
В изпълнение на договор, сключен между българското Главно инженерно управление и Главното търговско управление на министерството на външната търговия на Чехословакия първите самолети започват да пристигат през 1986 г. във 2-ри учебно-боен авиационен полк в Каменец.
Избива ме на езотерика и мистика и ми се струва, че тая трагедия се случи заради участието на мистър Кеш в това събитие.
Простак.
Голям простак!