Кънчо и Андрей кешираха яко от лудостта на един политик да притежава медии и рейтинг, какъвто няма как да има, освен ако сам не си го измери. Двамата бизнесмени и тв коментатори са продали социологическата си агенция по схемата, по която никой не купува фабрика на 9-ти септември, но всеки продава, защото на 10-и стойността на фабриката и ще удари дъното. Вместо да участват в схеми и да лъжат с невероятни социологически измислици, много от хората просто взеха офертата, както казва Киро Простото, и кешираха дългогодишните си опити да правят бизнес. По същата схема преди социологическата агенция Галъп към нов собственик замина и новинарската агенция ПИК. Скоро двете агенции ще минават в очите на хората като агенциите на Пеевски. И точка по този въпрос.
Накратко казано, всеки иска да вземе парите от Пеевски, но никой не иска да работи с него. Взимат парите и бягат!
Сега да погледем в детайлите.
The sale of 100 percent of the shares of Gallup International Balkan, a polling agency that is a member of the international association Gallup International with headquarters in Zurich, has been finalized, the agency’s website says. The founders and previous shareholders, Andrey Raichev and Kancho Stoychev, have transferred their shareholding to the specially established joint-stock company „Paxton Research“, headed by Borislav Tsekov.
От прес съобщението става ясно, че формално Галъп е добита от хора с по-приемлива обществена репутация от мега скандалния реален играч зад тях. Продажбата на Галъп е към друга социологическа агенция. А собственици на купувача “Пакстън Рисърч“ са “консервативният тинк-танк Изследователски център за нова Европа, ръководен от доц. Цеков, и сдружение „Републикански център“ с председател Петър Кичашки”. В борда на „Пакстън Рисърч“ участват адвокат Андриан Боянов и Ивилина Алексиева-Робинсън (председател на ЦИК от 2014 до 2019 г.). “Финансирането на сделката се осигурява от успешния международен бизнес, който развиват доц. Борислав Цеков и д-р Петър Кичашки, чиито компании са ексклузивен партньор за Балканите на някои от глобалните корпоративни гиганти в сферата на рециклиращата индустрия и търговията с метали“, се казва в позицията на купувача.
“Правото на пенсия е гарантирано от Конституцията и ние решихме да се възползваме от него”, заявиха Андрей Райчев и Кънчо Стойчев, които предавали “щафетата на личности, които имат не само разбиране за неговата мисия, но и капацитет за надграждане“.
Ето какво съобщение написа по повод сделката купувачът Борислав Цеков:
“Скъпи приятели! С моя приятел, съидейник и бизнес партньор д-р Петър Кичашки преди време взехме решение да насочим част усилията, капацитета и ресурсите си към създаване на значим частен изследователски център в областта на обществените науки. В тази връзка, днес финализирахме придобиването на Gallup International Balkan. Благодаря на г-н Андрей Райчев и г-н Кънчо Стойчев за доверието, защото това не е просто търговска сделка, а дългосрочен изследователски проект. Възнамеряваме да преструктурираме и надградим агенцията, която вече ще има три изследователски направления. Повече подробности – в официалното сьобщение на Gallup по-долу:
Финализирана беше продажбата на сто процента от акциите на социологическа агенция „Галъп интернешънъл Болкан“, която е член на международната асоциация Gallup International със седалище в Цюрих. Учредителите и досегашни акционери в „Галъп интернешънъл Болкан“, г-н Андрей Райчев и г-н Кънчо Стойчев, прехвърлиха своето акционерно участие на специално учреденото за целта акционерно дружество „Пакстън Рисърч“, оглавявано от доц. д-р Борислав Цеков. Собственици на „Пакстън Рисърч“ са консервативният тинк-танк Изследователски център за нова Европа, ръководен от доц. Цеков и сдружение „Републикански център“ с председател д-р Петър Кичашки. В борда на „Пакстън Рисърч“ участват адвокат Андриан Боянов и Ivilina Aleksieva Robinson (председател на ЦИК от 2014 до 2019 г.). Финансирането на сделката се осигурява от успешния международен бизнес, който развиват доц. Борислав Цеков и д-р Петър Кичашки, чиито компании са ексклузивен партньор за Балканите на някои от глобалните корпоративни гиганти в сферата на рециклиращата индустрия и търговията с метали. Повече информация за приходите от този бизнес, обаче, за жалост липсва.
Целта на продавачите – достойна “пенсия”
Кънчо и Андрей обясниха защо са продали бизнеса. Искали да получат достойни пенсии. “Затова търсехме да предадем щафетата на личности, които имат не само разбиране за неговата мисия, но и капацитет за надграждане“.
От своя страна, “купувачът” доц. Борислав Цеков благодари за доверието и подчерта, че авторитетът на агенцията, изграден от професионализма на Андрей Райчев и Кънчо Стойчев, е безспорен и затова бъдещото развитие ще бъде в дух на приемственост“.
Същевременно Кънчо Стойчев продължава новия си мандат на член на борда на световната асоциация и президент на едноименната фондация, базирана в Лондон.
От името на „Пакстън Рисърч“, като нов собственик на „Галъп интернешънъл Болкан“, доц. Цеков обяви още, че предстои преструктуриране на агенцията, която ще прерасне в изследователски център с три направления.
Първото е социологическото, което съществува и понастоящем. Целта е пълна приемственост на успешната дейност и независимостта на агенцията и затова ще се разчита на основополагащата роля на утвърдения екип на д-р Първан Симеонов като директор на агенцията, към който се присъединява и социологът д-р Петко Петков .
Второто изследователско направление ще е в областта на конституционното право, политическите науки и публичната администрация – Център „Конституционализъм и демокрация“, който ще издава и научно списание. Негов ръководител ще бъде проф. дн Георги Близнашки , а членове на редакционния съвет – изтъкнати учени и университетски преподаватели от България, САЩ и др.
Третото направление, което ще бъде сформирано в близка перспектива съвместно с американски партньори, е център за мониторинг на антидемократичните идеологии и пропаганда в България.
Това “трето направление” е и обещаната черешка на тортата на Пеевски. Изчистване на имиджа пред властите в САЩ на санкционирния по Магнитски политик и неутрализиране на влиянието пред американските институции на неговите врагове. Тов е “Кауза пердута”, както заявиха пред BNEWS абсолютно легитимни източници от Вашингтон и Брюксел.
По информация нашата агенция цялата логистика на Галъп вече е прехвърлена в новата агенция на Кънчо и Андрей – “Кантар”, която работи с “Евробарометър”. Така бизнесът за тях продължава в нови коловози, а за Пеевски остава само марката, но бе ноу хауто на старите социолози.
Имам обосновано предположение, че Шиши ще купи скоро и Икономедия.Там вече не го псуват бясно, а явно са закъсали с парите, щом ще прибягват до абонамент от 1 септември.Шиши защо не вземе да купи и това нещо Бинюз?Ще е забавно да четем и тук обективни материали, а не примитивна пропаганда на агент Сава.Медийната война Шиши категорично спечели.Само тук ближат противната мутра на агент Сава.
А ти, лизачо, като ближеш дирника на Шиши, ще ли сметнеш да го оближеш сам, или май не ще можеш предвид очевидната ме корпулентност, та се мазнини на Бобито Цеков и сие да ти помогнат? Ближи, Боби, Ближи.