Френската корпорация за луксозни стоки „Керинг“ (Kering) загуби милиарди долари от пазарната си капитализация, след като стойността на акциите й се понижи с близо 13 на сто в търговията таза сутрин на фондовата борса в Париж, предаде Ройтерс.
Инвеститорите са разочаровани от факта, че дъщерната компания на „Керинг“ – модната къща „Гучи“ (Gucci), назначи за свой нов творчески директор Демна Гвасалия. Той заемаше тази позиция в модната къща „Баленсиага“ (Balenciaga), която също е собственост на „Керинг“.
Редица пазарни анализатори посочват, че 43-годишният грузински моден дизайнер Демна, който е известен в модните среди само с първото си име, е твърде рискован избор за творчески директор на толкова популярна марка като „Гучи“. Инвеститорите очакваха позицията да бъде заета от по-утвърдено име в модния бранш, посочва Ройтерс.
Компанията „Гучи“ генерира почти половината от продажбите на „Керинг“ и две трети от оперативната печалба на групата. На този фон стойността на акциите на френската корпорация се понижиха с 11,16 на сто към 18:15 ч. българско време.
Hi there, I log on to your blog like every week. Your story-telling style
is witty, keep up the good work!