МВР получи доставка на първи нови автомобили по обществена поръчка, като част от тях са BMW 340i комби с мощност от 382 к.с. Предадени са ключовете на общо 86 коли, като сред тях има и VW Golf 2.0 турбо.
„[…] Доказателство за това е днешното събитие, на което колегите получават първите 86 автомобила от общо 462 моторни превозни средства, които са осигурени по обществена поръчка със средства от фонд „Пътна безопасност“. От тях 35 са високоскоростни, 200 са леки автомобили, а 227 – високопроходими. В автомобилите, които са на територията на столицата, реално се въвеждат и ПОС терминали, преминали през тестова среда. Това ще позволи на място нарушителят да плати наложената глоба по банков път. От 13 юли още 300 такива устройства ще бъдат въведени и в автомобилите на пътна полиция в страната,“ коментира служебният вътрешен министър Калин Стоянов.
Защо тези лъскави автомобили не са закупени с пари от държавния бюджет, а се посяга на фонда за Пътна безопасност? Оказа се, че МВР решава само, защото фондът е на негово разположение.
Във фонда за Пътна безопасност има натрупани 300 милиона лева от фишове и глоби и той може да се харчи само за проекти, одобрени от МВР. В случая един служебен министър така е решил и така е сторил. Не, че МВР трябва да се движи с трошки по пътищата.
Част от колите са BMW 340i комби и са снабдени с ПОС терминали за плащане на глобите на пътя още на място от нарушителите. На журналистически въпрос дали МВР може да си позволи такива автомобили, чиято поддръжка не е евтина, Стоянов отговори, че министерството може да си ги позволи и „следва да работим с такива автомобили“. Автомобилите са закупени с пари от Фонд „Пътна безопасност“. Колите са с нов тип маркировка, като вътрешният министър обясни, че на много места в Европа те са брандирани точно по този начин.
С’я да не вземат да се изпопребият ушевите?!
Че едно е до вчера да караш опел астра, а днес да се качиш на най-дърварската, но пък бая скоростна кола.