Правителството няма намерение да приватизира Пощите. Няма налице въобще интерес от такъв стратегически партньор.
Такъв бе коментарът на транспортния министър Данаил Папазов в „Добро утро, България“ по ТВ7 по повод заплахи за стачки от страна на синдикатите.
Ако се появи партньор, ще започнат разговори с него, но това сега не е факт, поясни министърът.Папазов гарантира, че никой не води Български пощи към фалит.
„От 3 месеца само от нашия бюджет сме намерили 2 млн. от вътрешни преструктурирания. В момента преговаряме как да преструктурираме актуализацията на бюджета, така че да се намерят още 5 млн.
Въобще не говорим за съкращения, а това са пари, които ще постъпят в Пощите.“, обясни министърът. По думите му такава дотация не е постъпвала до момента.
Не мога да разбера какъв е поводът за протести на синдикатите, пита се той.
„Аз ви гарантирам, че в края на годината Пощите ще бъдат в отлично състояние, в каквото не са били“, заяви Данаил Папазов.
„Няма уволнени в транспортното министерство, има само двама души, които са разместени, отрече за чистка транспортният министър. Той подчерта, че тук става дума за професионализъм и експертност.
За смяната на БДЖ той обясни, че го е сменил, защото не е имало никакъв резултат.
Не мога да приема хора, които идват на работа и започват първо с ремонт на кабинета, каза за някои от новоназначените министърът.
По думите му трябва всички в администрацията да се успокоят и да работят, защото има хора, които по цял ден мислят дали ще ги сменят, или няма да ги сменят, и работата остава на заден план.
„Аз също не мисля дали ще ме сменят. Знам, че съм временно на този пост“, каза Папазов.
Папазов каза още, че не е на дневен ред и приватизацията на „БДЖ-Товарни превози“. Той се похвали, че има сериозен ръст в товарите през последните три месеца.
Министърът обаче не е доволен от темпа на работата по новата информационна система в „БДЖ-Пътнически превози“. По думите му тя трябва да е готова на Нова година.
Тогава вече трябва пътниците да могат да си купуват билети за влака онлайн.
Едно от предложенията е да се даде на външен мениджмънт ръководството на „Български пощи“, но няма да се раздържавяват.