Не било фейк, истина е, че кабинетът на Желязков с ГЕРБ и БСП – Ново начало ще строи път на космически цени. Според бивш пътен министър, властта се кани да краде по 25 милиона от километър път. Общо милиард и половина. Първи тирадата в защита на цената от 50 милиона лева за километър скоростен път започна премиерът Желязков:
“Сутринта господата Петков и Цеков наведоха някои твърдения, адресирани към този кабинет, които твърдения, като оставя настрана психо-морфологичния и лингвистичен аспект на политическия им наратив трябва много ясно да бъдат адресирани към отговорните лица, за да бъде отговорено ясно на обществото и да бъдат разсеяни всякакви спекулации, ако има такива. Става въпрос за твърдения за корупционни надценки в процедурата за АМ Русе – Велико Търново. Това е изключително важен проект от национално значение, който има значимост отвъд границите на Р. България. Това е вертикален коридор и ние трябва много внимателно, не само заради достойнството на този кабинет, да посочим всички проблеми , свързани с него и да разсеем всякакви форми на манипулация“, заяви премиерът Желязков на заседание на Министерски съвет.
Забележителен факт! Пътят е коридор – част от ЕС, но няма да се строи с европари, за да не го разследва Европрокуратурата на Кьовеши!!
После се включи и регионалният министър ор квотата на Делян Пеевски Иван Иванов:
„Няколко неща са важни да бъдат известни на обществеността. Целият процес по строителството на този участък ще бъде абсолютно прозрачен и всеки, който желае може да даде своята експертна оценка. Първо това е един от най-сложните участъци за строителство в тази част на България – в Дунавската равнина, защото това е един от най-тежките възможни райони за строителство. Ще се изграждат три тунела с обща дължина над 2 км, няколко моста с височина на стълбовете над 30 м, общо дължината на виадуктите, които ще се изградят в този участък са 9 км. Заложено е строителство на редица подлези и надлези, подпорни, укрепителни стени, дълбоки изкопи и високи насипи. В Дунавската равнина са льосови почвите и е изключително сложен теренът. Заложени са няколко пътни възела, които да осигурят директни връзки в най-натоварените направления , като приблизителната дължина на връзките на възела е над 10 км. Изключително е скъпо строителството. Процедурата, която АПИ пусна за избор на изпълнител е реално заварена от нас. Във времето цените се повишават“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.
Той подчерта, че първите стъпки в изграждането на този участък са направени през 2020 г.
„Уважения към Цеков, но не знам от кога е почитател на най-ниска цена защото, като министър, правеше копки с премиера Денков на други два лота, които съвсем не са на най-ниска цена. Ние проявихме истинска колегиалност като оставахме това ръководство на АПИ, назначено от ПП и не разбирам към кого са критиките към тях или кабинета“, допълни министър Иванов.
Премиерът призова „господата още в рамките на днешния ден да предоставят необходимите факти, такива каквито те твърдят, че разполагат на прокуратурата. В противен случай с каските пред медиите са форма на политическа дезинформация и манипулация, която единствено цели оправдаване на поведението на опозицията в лицето на ПП-ДБ спрямо приемането и гласуването на държавния бюджет.“
Кражба от милиард и половина с една обществена поръчка
Свидетели сме на една скандална корупционна схема, лансирана от кабинета „Желязков“, обяви Андрей Цеков. Вчера АПИ обяви обществена поръчка за довършване на магистрала между гр. Бяла и Велико Търново – 60 км. , на прогнозна стойност близо 3 млрд. лв – по 50 млн.лв на километър, обясни той. В края на 2022 г беше сключен договор за изграждане на първия участък от тази магистрала – 76 км, за 1.5 мрд лв. , поясни депутатът. По думите му инфлацията по данни на НСИ е не повече от 30 % в себестойността на пътно-строителните обекти, т.е. една реалистична стойност на новия участък би следвало да е 25-26 млн. лв, а не 50 млн. лв., т.е има заложени 24 млн.лв. „корупционна надбавка на километър“. Това са пари, които ще бъдат разходвани на непрозрачен начин, предупредиха от ПП.
Вероятно, ще бъдем свидетели на възлагане на максимално високата цена, посочи Андрей Цеков. Според него към момента няма необходимост да се върви на принципа на инженеринг- проектиране-строителство. Един разумен подход би било да се възложи само проектирането, изтъкна Цеков. В момента, по думите му, сме свидетели на рецидив, който наподобява на управлението на първите три кабинета „Борисов“.
Става дума за огромни пари от тази „корупционна надбавка“, коментира съпредседателят на ПП Кирил Петков. И добави , че с тези средства може да се ремонтира паметникът „Шипка“, да се построят нови детски градини в София и др. Призовавам регионалния министър Иван Иванов и премиера Желязков и да кажат какво се случва, настоя той.
Правителството ще падне скоро, ако мнозинството продължава да се опира на Пеевски, смята съпредседателят на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков