Най-важните новини с точния анализ!

Екипът на Тръмп започва незабавна депортация на нелегалните мигранти в САЩ!

Wall Street Journal: Администрацията на Тръмп ще започне широкомащабна...

Най-важните новини с точния анализ!

Ексклузивно:

Екипът на Тръмп започва незабавна депортация на нелегалните мигранти в САЩ!

Wall Street Journal: Администрацията на Тръмп ще започне широкомащабна...
НачалоАнализиПродължаваме Промяната прави лобистко намаление с 50% на ТОЛ таксите за големите...

Продължаваме Промяната прави лобистко намаление с 50% на ТОЛ таксите за големите превозвачи

Последвай Bnews.bg в

За либистките поправки на бандата на харвардските измамници Киро, Асен и Андрей Цеков алармира бившият регионален министър от кабинета „Петков“ Гроздан Караджов. Който руши най-много пътищата, той ще плаща най-малко за тяхната подръжка, това излиза според схемата на лобистите и корупционерите от ПП/ДБ. Цената ще платят всички български шофьори по строшените шосета на Отечеството. Ето цялото разследване:

Корупцията на ПП ни донесе още по-лоши пътища, по-малко пари в бюджета и глоби от ЕК!

Гледам, и не вярвам на ушите си! Както казваше един популярен водещ.

Но изобщо не е смешно – предложението на регионалното министерство за намаляване на тол таксите за тежкотоварни камиони от 1 юли 2023 г., което е пуснато за обществено обсъждане, е толкова скандално, че ще доведе не само до по-лоши пътища и по-малко пари в бюджета, но и до санкции от ЕК.

Какво предвижда то?

Товарните автомобили и автобуси, които изминават между 4000 км и 5999 км по платените пътища в страната, ще плащат 30% по-ниска тол такса.
Камиони с тегло над 3,5 тона ще плащат с 50% по-ниска тол такса, ако са изминали минимум 6000 км по платените пътища в страната за месец.

Т.е. колкото повече ползваш пътищата, колкото повече ги рушиш, толкова по-малко ще плащаш?!? В това няма никаква логика, камо ли справедливост. Всъщност логика има – рушветът винаги ще излезе на фирмите по-евтино от това да си платят дължимите такси.

Тук възниква още един логичен въпрос – колко са фирмите, които навъртат толкова много километри на месец? Според самото регионално министерство това са 1.48% от фирмите. Т.е. това са най-мощните компании в бранша? Защо точно тях трябва да облекчаваме?

Нещо повече – промените ще влязат в сила със задна дата – от 1 юли, и съответно държавата ще връща на превозвачите пари. Според изчисленията на МРРБ – около 4.6 млн. лв. До края на годината в хазната заради отстъпките няма да влязат 43 млн. лв.!

Но нахалството не свършва дотук – тези пари щели да бъдат компенсирани от други такси – примерно от рекламни съоръжения или от търговски обекти по пътя… Отново друг ще плаща сметката за това, че някой руши пътищата!

Логично възниква въпросът – защо управляващите са толкова щедри към един бранш за сметка на други бизнеси и всички граждани?

Непредубеденият читател би си помислил, че става дума за недоразумение или за чиста некадърност. По-лошо е – става дума за откровен лобизъм и корупция. Защото има съвсем ясни европейски регламенти по въпроса. И до ЕК комисия вече е отправено запитване и то от това правителство дали подобни повишения противоречат на европейското законодателство.

Отговорът на Брюксел е категоричен – да!

В писмото от ЕК от 18.07.2023 г. по този повод изрично пише, че намалението на таксата за инфраструктура не трябва да надвишава 13% от инфраструктурната такса, плащана от еквивалентни превозни средства, които не отговарят на условията за това. Следователно намаление от 30%, още повече 50%, е в категорично нарушение на директивата.

ЕК обяснява, че причината за определяне на долна граница на отстъпките и намаленията е да се защити принципът „потребителят плаща“, който предвижда плащането на пътната инфраструктура да отразява пряко нейното действително използване.

Във всички европейски системи е прието около 70% от таксите да се събират от камиони над 3,5 т., а от винетки около 30%. В България е почти обратното. Тежкотоварният трафик разруши всички пътища в България, а основните средства за възстановяването им се събират от таксите на леките автомобили. Причината за тези резултати е взетото преди години решение за намаляване на тарифните ставки за тол таксуването и въвеждане на нулева ставка за пътищата втори клас.

Точно в приложение на тази директива, докато бях регионален министър, успяхме да наложим промяна в принципа на плащане за ползването на пътища. Започнахме да намаляваме цената на винетките за граждани и да увеличаваме тол таксите за тежкотоварни автомобили, като включихме и второкласната пътна мрежа в тол таксуването. Едното увеличение влезе незабавно в сила – от 1 юли 2022г., а второто се очакваше да действа от 1 януари 2023 г. С така заложените мерки бе изчислено, че ще се постигне баланс – замърсителят и реалният разрушител на пътищата да заплаща за тяхното поддържане.

Спомняте си какви протести и скандали бяха. Но удържахме. Никой не фалира, нито пък цените се увеличиха кой знае колко, въпреки апокалиптичните прогнози.

Засегнатите фирми обаче не се отказват. При следващите управляващи те първо успяха да си издействат отлагане на планираното за 1 януари 2023 г. увеличение на тол таксите за 1 юли. А сега – и да ги намалят до безобразие.
Още една европейска директива е нарушена – за недискриминиране между местния и международния трафик. Тя забранява пряка или непряка дискриминация въз основа на начална и крайна точка на пътуване и националност на пътното превозно средство. Предложението на МРРБ обаче облагодетелства местните превозвачи за сметка на чуждестранните, на транзитния трафик, тъй като е изначално ясно, че местните превозвачи ще достигнат заложените изминати километри, за да получат отстъпката. Т.е. и тук можем да очакваме санкция.

Както се казва, на печелишвите – честито! Сред тях определено не са гражданите, които ще продължат да плащат скъпо за разрушените пътища – със здравето и живота си. Заради корупцията на Продължаваме промяната.

Андрей Цеков призна за лобизма и планирана загуба от 40 милиона и обяви, че АПИ е изгубила изходния код от ТОЛ системата

С предвидените промени за отстъпки при тол таксите на база изминато разстояние се очаква постъпленията в рамките на тази година да бъдат около 40 милиона по-малко от заложените на база тол таксите, които са в сила от 1 юли. Това заяви пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков, който присъства на първата инспекция на АМ „Хемус“ на участък в гаранционен срок край Ябланица, предаде Труд.

министърът разкри, че е установена липса на т. нар. изходен код на електронната системата за събиране на пътни такси по републиканската пътна мрежа. За това той е сезирал Държавна агенция „Национална сигурност“. След доклад от председателя на Агенция „Пътна инфраструктура“ до МРРБ, министърът е информирал ДАНС, че изходният код не е наличен в АПИ и няма информация къде и от кого се съхранява. Андрей Цеков е поискал съдействие от агенцията за проверка, тъй като Националната тол система е част от националната сигурност на страната.

„Тол системата, за която държавата е платила 180 млн. лв. и която трябва да бъде както софтеурно, така и хардуерно собственост на българската държава, на практика не се контролира в момента от държавата“, подчерта регионалният министър и коментира, че това не позволява агенцията да има проследяемост и контрол върху системата, така че да може да събира дължимите тол такси.

Министърът съобщи още, че достъп до системата в момента има единствено и само нейният разработчик, макар че в договора изрично е упоменато, че изходните кодове се предоставят на АПИ. Той допълни, че вътрешната проверка в АПИ е установила, че изходният код е предаден от изпълнителя на възложителя с приемо-предавателни протоколи на CD диск и USB преносима флаш памет, съответно през 2018 г. и 2019 г. Първоначално изпълнителят е предал на АПИ ключа за електронната система за винетките, а на следващата година – и този за тол таксите. В момента обаче те не са налични в АПИ.

За да следите новините и коментарите в реално време, абонирайте се за нашите канали ето тук👇

spot_img

Последни

Защо Япония не се интересува от електрически автомобили?

Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите...

Екипът на Тръмп започва незабавна депортация на нелегалните мигранти в САЩ!

Wall Street Journal: Администрацията на Тръмп ще започне широкомащабна...

Лидерка на Алтернатива за Германия призова за незабавно експулсиране на бежанците от Украйна!

Ръководителят на фракцията на "Алтернатива за Германия" в Бавария...

Тръмп пусна своя криптовалута и спечели 8 милиарда долара за половин нощ!

Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп пуска свой официален...

Не пропускай

Защо Япония не се интересува от електрически автомобили?

Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите...

Екипът на Тръмп започва незабавна депортация на нелегалните мигранти в САЩ!

Wall Street Journal: Администрацията на Тръмп ще започне широкомащабна...

Лидерка на Алтернатива за Германия призова за незабавно експулсиране на бежанците от Украйна!

Ръководителят на фракцията на "Алтернатива за Германия" в Бавария...

Тръмп пусна своя криптовалута и спечели 8 милиарда долара за половин нощ!

Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп пуска свой официален...

Български тийнейджър шокира сноуборд елита

Български сноубордист обра овациите на публиката по време на...

Израелските заложници, държани в Газа, ще бъдат разменени срещу 1904 палестински затворници

Общо 1904 палестинци ще бъдат освободени от израелските затвори...

Лифт се скъса в Испания, има десетки ранени и блокирани (СНИМКИ)

Тежък инцидент в Испания - най-малко 30 души са...

Румяна Бъчварова ли е новата Лена Бориславова?

Издателят Недялко Недялков разкри коя е смазката за новата...

Прочетете още

Защо Япония не се интересува от електрически автомобили?

Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Това в действителност е така, но само няколко дни, прекарани в страната...

Екипът на Тръмп започва незабавна депортация на нелегалните мигранти в САЩ!

Wall Street Journal: Администрацията на Тръмп ще започне широкомащабна операция за депортиране на нелегални имигранти още във вторник. Източници, запознати с планирането на операцията, казаха...

Лидерка на Алтернатива за Германия призова за незабавно експулсиране на бежанците от Украйна!

Ръководителят на фракцията на "Алтернатива за Германия" в Бавария Катрин Ебнер-Щайнер призова за незабавно експулсиране на украинските бежанци от Германия, съобщи Süddeutsche Zeitung (SZ). На...
Verified by MonsterInsights