Най-малка е дистанцията между Румен Радев и Бойко Борисов – по-малко от два пъти.
Няма драстично изменение в доверието към политическите лидери. Президентът Румен Радев продължава да е с най-високо доверие – 40%. Следват вицепремиерът и министър на външните работи Мария Габриел с 28%, лидерът н ГЕРБ Бойко Борисов с 24% и премиерът Николай Денков с 24%.
70% от българите нямат доверие в лидерите на Продължаваме Промяната
Това сочат данните от национално проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“, проведено сред 1016 лица над 18 г. в страната в периода 26 януари – 4 февруари по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
От останалите лидери на политическите партии Слави Трифонов („Има такъв народ“) и Костадин Костадинов („Възраждане“) са с еднакво одобрение – 17%. Следват лидерите на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков и Асен Василев – съответно и двамата с 15% доверие.
„Слави Трифонов продължава да има добър рейтинг. Като цяло връзката между ИТН и него се е скъсала отдавна и той вече не може да прелива от този свой публичен политически ресурс, който има към партията. А тя изглежда буквално на ръба на оцеляването при евентуални следващи избори“, коментира в „Тази сутрин“ социологът от „Маркет ЛИНКС“ Добромир Живков.
Христо Иванов удря дъното малко над Пеевски.
Лидерът на БСП Корнелия Нинова е с 14% одобрение, както и съпредседателят на „Демократично България“ Христо Иванов. Делян Пеевски от ДПС пък е с 8% доверие.
При партиите ДПС минава трета политическа сила за сметка на Възраждане и то преди разпада на групата в СОС и изпъдените от Костадинов депутати.
Само 22% имат доверие в Правителството на Сглобката и 11% в Парламента
Доверието в институциите:
„Доверието в Народното събрание постепенно намалява. Парламентът остава арена на бурни политически битки. Понякога те стигат и до физически сблъсъци, което не може да бъде оправдано от българските граждани“, коментира Добромир Живков.
Отношението към правителството бележи малка промяна в положителна насока – с 2%.
Данните са от национално проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“, проведено сред 1016 лица над 18 г. в страната в периода 26 януари – 4 февруари по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.