Плаващи пясъци се оказаха основната причина за пропадането в пуснатия преди едва пет месеца трети лъч на софийското метро при станция "Хаджи Димитър". Разкритието дойде от шефа на Метрополитен ЕАД инж. Стоян Братоев, който не се нае да даде конкретни срокове за възстановяването на релсите. След сондажите от 19 метра са се разкрили плаващите пясъци, които са довели до ново локално наводнение и тепърва ще се наложи не само доразбиването на бетона, но и дренаж на място.
Справка на Lupa.bg пък показа, че подобен инцидент се е случил и с метрото в Санкт Петербург. През април 1974 г. се получава огромен пробив при строителството на един от тунелите за него и участък от близо 2 километра е изцяло наводнен. Причината отново са плаващите пясъци.
Аварията там между станциите „Лесная“ и „Площадь Мужества" много прилича на столичната – между "Хаджи Димитър" и "Театрална". През 1995 г. тунелите в бившия Ленинград са напълно наводнени след поредно пропадане, а пътници там не се допускат чак до 2004 г., когато е построено ново обходно съоръжение.
Стоян Братоев днес обясни, че общината на София няма да плати нито стотинка за ремонта на новия трети метродиаметър.
Но заради сложността на участъка не може да се прогнозира кога би бил въведен отново в експлоатация. Дано това не отнеме 9 години…
Иначе столичната кметица Йорданка Фандъкова обясни, че е възложила на ЦГМ да увеличи броя на автобусите между "Хаджи Димитър" и центъра до бул. "Мадрид".
„За мен е много важно да можем да даваме информация хората на всеки един етап. Поискала съм експертите да са на линия, за да може да се дава информация. Това, което предстои да се прави, е на всеки един етап да се дава информация и всички да знаят какво се случва. Работят малки машини, от днес се вкарват и големи. Трябва да се работи много внимателно, защото не трябва да се нарушават и други детайли. Екстремни случаи имаме все по-често заради климатичните промени. Затова гаранциите трябва да бъдат не 100%, а 150%“, категорична бе тя.