При Шиши няма празно – всичко е схема. Докато е мишкувал със Зеленски и му е пращал стари ракети и бракувани БТР-и – бившият либерал и евроатлантик и настоящ консерватор и тръмпист и голям схемаджия Делян Пеевски му е откраднал идеята да продава сирене и салам в клоновете на Пощите. Пеевски засега само обещава и се готви да харчи стотици милиони държавни пари за народни магазини в пощите, докато в Украйна вече купиха салама и го зареждат в пощенските хладилни витрини.
С продажбата на слам и кренвирши за народа Укропоща ще увеличи приходите си, обеща в интервю за „Форбс Украйна“ генералният директор на оператора Игор Смелянски.
Заради намаляването на пенсионерите в страната, пощите губят пари, досега раздаването на пенсиите формира до 25% от приходите на компанията. По думите на Смелянски, той има план как да раздвижи динамиката и да увеличи приходите.
Тази година пощите ще съкратят щата си с 13% и ще открият собствена банка, аптека, мобилно приложение, ще купят електрически тротинетки, за да удвоят дела си на пазара на пратки, където лидер е компанията „Нова пошта“, съобщава СегаБГ.
Но най-неочкваната иновация е продажбата на колбаси в пощенските клонове. „Укрпошта“ вече е подписала договор с компанията МХП за продажба на колбасите й, казва Смелянски.
Засега става дума само за тестване. Директорът отказва да назове обемите и регионите, където ще се тества бизнес-нишата.
„Купихме първата партида колбаси, които ще предлагаме в пощенската мрежа. Тази част от нашата стратегия е подкрепа за украинските производители, а за МХП – начин да си намалят логистичните разходи“, казва Смилянски.
„Укрпошта“ обяви стратегическо партньорство с TEMU. Украинският пощенски оператор обещава да доставя стоките, дистрибутирани от китайския TEMU, за 1-2 дни, след като пресекат украинската граница.
Нищо чудно Пеевски да обяви съвместни доставки с Али експрес. На него надали му пука за пощите и за народа, коментират запознати. Според тях Пеевски е налял в Български пощи свеж кеш за компенсация, че държавата спаси чрез тях фалиралия бизнес на олигарха, както вече го наричат в Украйна – разпространението на вестници.
Прието бе създаване на търговско дружество със 100% собственост на Министерство на земеделието и храните, което да търгува „с хранителни и други продукти от първа необходимост“. Залага се търговската надценка – максимум 10%, както и се създава изискване да се продават стоки от приоритетно български производители.
Капиталът на дружеството е 10 милиона лева, срокът за създаването му – месец от приемането на бюджета.