Харвард започва иновативни практики! За тях разказва Меглена Величкова, BNEWS, Северна Америка
Сегашната образователна система е остаряла и не отговаря на нуждите на учащите се през 21 век. Въпреки това, появата на изкуствен интелект AI, особено модели като GPT-4, предлага възможност за преосмисляне и промяна на образованието.
Традиционните практики и структури в образованието, като строги графици, възрастова стратификация и авторитарна динамика, възпрепятстват цялостното учене. AI модели като GPT-4 могат да революционизират образованието, като предоставят интерактивни и персонализирани учебни преживявания. GPT-4 действа като дигитален преподавател, предлагайки разговорни отговори и адаптирайки своите инструкции към индивидуалните стилове и темпове на учене. Той премахва географските и времевите граници, което прави обучението достъпно по всяко време и навсякъде. Интегрирането на биометрични данни може допълнително да подобри персонализираното обучение чрез отчитане на физиологичните и емоционалните състояния. Трябва обаче да се обърне внимание на опасенията за поверителността, за да се защитят личните данни. Въпреки че изкуственият интелект не е идеалното решение, той има потенциала значително да подобри образованието, създавайки по-приобщаваща и ориентирана към учащия система. Изкуственият интелект трябва да се разглежда като инструмент за подкрепа на учащите и обучаващите, който ни тласка към по-динамичен и ангажиращ образувателен пейзаж .
AI ще се използва за преподаване на информатика в онлайн курс на Харвардския университет с повече от 40 000 студенти.