Изтеглят последните вагони от дерайлиралата товарна композиция на гара Нова Загора.
В мащабната акция участват стотици служители на железниците и военна техника.
Все още четири от вагоните остават на релсите. Те са буквално вкопани в земята.
Локомотиви, кранове и бронетранспортьор МТ-ЛБ теглят вагоните. Пълните тежат 88 тона, празните – 24. Вдигането отнема часове.
„Ние направихме мобилизация на над 250 души през тези три дни от цяла Югоизточна България. В крайна сметка трудът не е малък – при тези температури навън сами виждате какво е положението. Хората, които работиха по железния път, са освободени да почиват“, обясни Красимир Папукчийски, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.
Причините за инцидента остават неясни, а от жп агенцията и министерството подкрепят различни версии. Проверен е пултът за управление, откъдето дежурният ръководител е подал команди за движение на влака и стрелка 20, която според някои експерти е объркала машиниста.
„Освен стрелката, ще вкараме и още някои компоненти. Тоест, шести поред вагон, който първи дерайлира“, обясни Бойко Скробански, Комисия по разследване към Министерството на транспорта.
Версиите за висока скорост и човешка грешка към момента отпадат. Композицията се е движила с позволените 65 км/ч.