Парламентът забрани билбордовете с лика на политици, с номера на бюлетини, агитационни призиви
и други видове пропаганда край пътя преди да започне предизборната кампания. Ако агитматериалите все пак бъдат поставени и не бъдат махнати до три дни, след като получат заповед за това, областният управител в района ще ги отстранява. Това решиха депутатите с промени на второ четене в Изборния кодекс.
Парламентът въведе
задължение социологическите проучвания преди избори да съдържат информация кой ги е поръчал и какви са източниците му на финансиране.
Тези данни трябва да се представят на не по-малко от 5% от общата площ на изследването, когато е в печатен вариант. А когато е в аудио- или видеовариант – веднъж в началото и веднъж в края.
„Лицата, които провеждат допитвания до общественото мнение или социологически проучвания по повод на изборите, и/или огласяват резултати от тях,
не могат да се позовават на служебна, търговска или друга, защитена от закон тайна, за да укриват поръчителя на изследването”,
записаха още депутатите.
Депутатите отхвърлиха предложението на синия депутат Михаил Михайлов да отпаднат предизборните хроники, както и искането
по време на избори да се изписва „платено съобщение” или „платен репортаж” на различните материали по радиото и телевизията.