Новините с коментар в реално време

Умря доайенът на милиардерската фамилия Ротшилд! Той прави пари от войната и държи Банката на банките

Финансистът и член на банковото семейство Ротшилд, лорд Джейкъб...

Новините с коментар в реално време

Ексклузивно:

Умря доайенът на милиардерската фамилия Ротшилд! Той прави пари от войната и държи Банката на банките

Финансистът и член на банковото семейство Ротшилд, лорд Джейкъб...

Съд и екстрадация заплашва дъртата швейцарска Златка Патриша с татусите, омаскарила легендарния Христо Шопов 

Световноизвестният българския актьор, който бе вкаран в ареста заради...

Пеевски поиска извинение от Кирил Петков за бройката на ДПС в регулаторите

Пеевски си избра нова мишена след смачкания по бързата...
НачалоБареков Без ЦензураЗащо Кирил Петков още не е арестуван за измамата със "Завода за...

Защо Кирил Петков още не е арестуван за измамата със „Завода за автомобили“ в Ловеч?

„Защо няма обвинения за непостроения завод за автомобили край Ловеч?
Идва уж инвеститор, посреща го уж премиер, уж щяха да строят завод, получиха РЕАЛНА държавана помощ милиони евро, избягаха.
Всъщност въпросите са два:
Разделиха ли си парите, уж инвеститор и уж премиер, и тогава чак идва защо няма обвинени?
Наистина защо?!

П.С. Мисля че връщането на помощта е най-малкото, което може да поиска държавата. Кога?!“

Това пита Борис Марков, а BNEWS припомня цялата срамна история за един безсрамен лъжец и наивната му публика.

Две години и един месец след „старта“ на строежа на Завода няма нищо. Гола поляна със заравнен терен за сметка на Общината в Ловеч. А вече хиляди инженери трябваше да работят и да правят автомобили.

Дори и лев инвестиран в „завода“! А трябваше да са 140 милиона евро и първият автомобил тези дни да е слязъл от конвейра и да се движи по жълтите павета.

Лъжите на Кирил Петков за 140 милиона евро инвестиции,

1000 работни места,

30 000 автомобила годишно!

Целият „завод“ е един гол пиар и лъжа на Кирил Петков, за да впечатли шефа си тогавя Румен Радев, който го инсталира и да подготви скоротечно наивната публика за картонения си политически проект, за чието Ала-Бала е инсталиран на поста служебен мининстър на икономиката.

Ето как презентира опашатите лъжи на Кирил Петков на 10 юли 2021 година, „Медиапул“ на Иво Прокопиев и Стояна Георгиева:

„България подписа меморандум с германската компания Next eGO за изграждането на завод за електромобили у нас. Инвестицията е за 140 млн. евро и ще разкрие 1000 нови работни места.

„Много съм горд, че една немска компания от бъдещето, която вече произвежда електромобили, ще направи основното си производство в град Ловеч. Голяма част от добавената стойност се произвежда в България, не е само сглобяване. Цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени в България“, каза служебният министър на икономиката Кирил Петков.

Той заедно с представители на германската фирма показаха и тестваха колите пред медии в събота.

Пет седмици са били нужни за уточняване на параметрите на споразумението и привличането в България на германския инвеститор.

Страшно съм щастлив, че за пет седмици – от „Здравейте“ до подписването, успяхме да организираме сделката. Искам да благодаря на целия отбор на Министерството на икономиката, защото работиха и събота и неделя, за да се случи в такъв къс срок. Това трябва да е пример за развитието на България – трябва да сме позитивни и агресивни, страната ни може и заслужава“, коментира министър Петков.

Произвежданият в България автомобил ще е от градски тип, ще се зарежда от обикновен контакт от електрическата мрежа и ще може да измине 200 километра с едно зареждане на батерията. Колите са алуминиеви, покрити със специална пластмаса.

Най-скъпата част – софтуерът, ще се произвежда от българското подразделение на Bosch, а кабелите – от японската Yazaki в Ямбол.

Базовата цена на модела на е-автомобила, представен в София, ще бъде около 20 хил. евро.

Очакваният капацитет за производство е над 30 000 електроавтомобила годишно, а тестовото производство се очаква да започне през 2023 г. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод „Балкан „АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

Иновативната инвестиция в завода ще се реализира на база принципите на Индустрия 4.0 за разработване, инженеринг, изпитване, производство, маркетинг, дистрибуция, сервиз и продажба на четириколесни електрически превозни средства. Това включва внедряване и използване на киберфизични системи, интернет и облачни системи и др.

„Ако беше поредната инвестиция в София щях да съм щастлив, но може би, не чак толкова! Ловеч има нужда от точно такъв производител на електроавтомобили. Много се надявам да възродим традициите в Ловеч, в индустриализацията по този начин, но в продукти на бъдещето. Очакват се 1000 работни места, само от завода. Като включим всички доставчици, като включим продажбите на техните български производители към тях, това ще рефлектира към много повече хора“, коментира министър Петков.

Държавна подкрепа – след старта на производството

Кирил Петков поясни, че българската държава няма да подпомогне с нищо изграждането на фабриката, финансовата подкрепа ще дойде едва след като се реализират производството и продажбата на автомобили:

„Стимули за тази инвестиция – нито едно евро, нито един лев няма да бъде даден от българска страна преди първият автомобил да се произведе. Реално стимулите, с които ние ще подпомогнем тази компания, ще дойдат, когато те произведат 10 хиляди и продадат 10 хиляди коли на година. Другият етап ще бъде 20 хиляди коли произведени в България и продадени в Европа. За първи път правим така, че българската държава да не поема риск, но едновременно да стимулира и привлича чуждите инвеститори. Бих направил тази сделка като частен инвеститор, а сега го направих от името на бъргарските данъкоплатци със същия подход“.

Целият обем на държавното финансиране е около 34 млн. евро, уточни министърът, според когото сумата, която България ще събере от данъци, ще е по-голяма от отпуснатия финансов стимул на компанията. Ако не се стигне до упоменатите в меморандума критерии до 7 години – държавни стимули няма да има, каза Кирил Петков.

С тази сделка сме победили три други европейски държави, които са искали инвестицията да се осъществи на тяхна територия, добави той:

„Не ги бихме със стимули, бихме ги с добавена стойност. Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям“.

От компанията производител обявиха, че са много щастливи, че именно коли на бъдещето ще се произвеждат в България. Според тях с тази инвестиция не само ще се разшири автомобилният клъстер у нас, но и ще се даде възможност на хората да шофират екологично чисти превозни средства.

Теодор Детерман, директор на компанията Next.e.GO Mobile, посочи няколко причини да изберат България като място, на което да се произвеждат автомобилите.“

Звучи като виц. Звучи като фейлейтон на Алеко Константинов, ама не е. Срамната истина е. За „Промяната“, за нейните аполгети и за нейните бенефициенти. Не завод за автомобили, а цех за тротинетки няма. Даже гаражен цех.

Прокуратурата разследва ли държавната помощ и похарчените ресурси? Разследван ли е Кирил Петков и кога ще бъде арестуван? Какво мислят новите му авери Бойко и Делян по въпроса? Докога ще търпим като овчи народ превъплащенията на вечния Бай Ганьо?

За да следите новините и коментарите в реално време

spot_img

Последни

Русия унищожи първия американски танк Ейбрамс, излязъл на фронта в Украйна

Руски служители днес заявиха, че силите на Москва за...

Умря доайенът на милиардерската фамилия Ротшилд! Той прави пари от войната и държи Банката на банките

Финансистът и член на банковото семейство Ротшилд, лорд Джейкъб...

Съд и екстрадация заплашва дъртата швейцарска Златка Патриша с татусите, омаскарила легендарния Христо Шопов 

Световноизвестният българския актьор, който бе вкаран в ареста заради...

Пеевски поиска извинение от Кирил Петков за бройката на ДПС в регулаторите

Пеевски си избра нова мишена след смачкания по бързата...

Не пропускай

Русия унищожи първия американски танк Ейбрамс, излязъл на фронта в Украйна

Руски служители днес заявиха, че силите на Москва за...

Умря доайенът на милиардерската фамилия Ротшилд! Той прави пари от войната и държи Банката на банките

Финансистът и член на банковото семейство Ротшилд, лорд Джейкъб...

Съд и екстрадация заплашва дъртата швейцарска Златка Патриша с татусите, омаскарила легендарния Христо Шопов 

Световноизвестният българския актьор, който бе вкаран в ареста заради...

Пеевски поиска извинение от Кирил Петков за бройката на ДПС в регулаторите

Пеевски си избра нова мишена след смачкания по бързата...

Събудиха се! Съдията – прокурор Талева започна проверка на Сарафов дали е 9-тото джудже на Петьо Еврото

Специалният прокурор за разследване на обвинител номер 1 и...

Прочетете още

Русия унищожи първия американски танк Ейбрамс, излязъл на фронта в Украйна

Руски служители днес заявиха, че силите на Москва за първи път са унищожили танк "Ейбрамс" в Украйна - твърдение, което предизвика одобрителни коментари от...

Умря доайенът на милиардерската фамилия Ротшилд! Той прави пари от войната и държи Банката на банките

Финансистът и член на банковото семейство Ротшилд, лорд Джейкъб Ротшилд, почина на 87-годишна възраст, съобщи семейството му.Британският икономист започва кариерата си в семейната банка...

Съд и екстрадация заплашва дъртата швейцарска Златка Патриша с татусите, омаскарила легендарния Христо Шопов 

Световноизвестният българския актьор, който бе вкаран в ареста заради връзка ключове, надигна гребен и ще съди татуираната златотърсачка от Швейцария, която ги омаскари. Той полежа...
Verified by MonsterInsights