Къде отидоха митичните му частни самолети, с които препускаше като Зевс Мълниеносни из облаците, та се наложи най-богатият доскоро българин да лети с лоукост компания от Близкия Изток.
Флотилията от мощни въздушни джетове на Васил Божков си стои, макар и приземена, но е пребазирана извън България и извън територията на ЕС като превантивна мярка от конфискации. Божков е санкциониран по глобалния закон Магнитски, така че трудно би могъл да подържа на свое име в Европа и у нас яхти и самолети. Понеже се водят проверки и ревизии от КПКОНПИ със съответните запори, за Божков не е финансово здравословно да си държи самолетите в България дори и като собственост на чужди или офшорни фирми, защото при неговите дела за ощетяване на бюджета и кражби в огромни размери, те подлежат на конфискация от държава. По-емблематичните самолети на Черепа да два – Бомбардиер и Чесна за около 100 милиона лева, но към тях върви и яхта последен модел ветроходен клас за още 350 милиона лева. Общо Божков има във въздушен и воден транспорт инвестиции за половин милиард.
Потопете се в приказния лукс на авиоотряд “Череп”.

Bombardier Global 5000 е проектиран така, че в него може да се върши всичко – от провеждане на бизнес срещи до релаксиране и забавление.
Новият самолет Bombardier Global 5000, с който Васил Божков, избяга в Дубай, струва за 45 милиона долара, съобщава Блиц.

Последният полет на смятания за един най-добрите шедьоври, когато се говори за лукс в летенето, е София-Дубай.
Bombardier Global 5000 е проектиран така, че в него може да се върши всичко – от провеждане на бизнес срещи до релаксиране и забавление.
Това е малка част от описанието на една от най-скъпите играчки в колекцията на обвинения в 11 тежки престъпления бизнесмен Васил Божков.

Преди около 2 години Божков купи чисто новото си авиобижу за 45 милиона долара и го прибави към разкошната си яхта „Малтийски сокол“.


Всеки детайл в кабината на самолета Global 5000 е внимателно проектиран, за да ви поднесе най-гладкото, освежаващо и продуктивно изживяване, което можете да очаквате от бизнес самолет. Усъвършенстваният дизайн на крилото осигурява спокоен полет.
Този самолет има най-широката кабина в своя клас с повече място от най-близкия си конкурент, осигурява максимален комфорт и изключително изживяване. Наличната технология Ka-band ще ви поддържа свързани с интернет във всеки един момент. А освен това имате постоянен достъп до личните си вещи от багажното отделение през целия полет.
Луксозните седалки, изваяни, така че да е удобно на тялото и в същото време да са наслада за окото. С изключителна ширина, по-високи подлакътници и безупречно оформена облегалка, новите седалки позволяват на пътниците да се насладят на възхитително и приветливо изживяване, идеално пригодено за пътуване на дълги разстояния. Независимо дали работите, почивате или се забавлявате, времето просто ще мине неусетно, докато се наслаждавате в този изключителен интериор.
С най-бързата налична интернет връзка по време на полет в световен мащаб, базирана на технологията Ka-band, пътуването никога повече няма да ви спре от видеоконферентна връзка, стрийминг на живо или дори онлайн игри. За работа или игра – винаги ще сте свързани. При налични множество опции за пакети данни, клиентите могат да изберат правилната скорост за своите нужди.
Пътниците ще бъдат толкова продуктивни по време на полет, колкото в офиса. Всичко е възможно. Имате възможност безжично да гледате филми, да гледате предаване на живо или да показвате документи на най-големите телевизионни монитори с висока разделителна способност в самолета.
Най-новите технологии и дизайн са безпроблемно интегрирани, за да ви донесат най-модерното и надеждно полетно изживяване. Самолетът Global 5000 поддържа изумителна гама от възможности при излитане от мокри и къси писти.
Със своите мощни двигатели, огромни въглеродни спирачки и усъвършенстван дизайн на крилата, климатичните условия няма да ви попречат да стигнете до вашата дестинация.
Капацитетът на пътниците в самолета е до 16 души.

Божков има и друг самолет Cessna Citation Bravo (Чесна Ситейшън Браво), който струва 6,313 млн. долара, по думите изпълнителния директор на „Нове холдинг“ Димитър Гьошев. Това е първият самолет от подобен клас в България. Той е произведен от американската компания Чесна Еър Крафт, добави Гьошев.
Машината се управлява от двама пилоти и превозва до седем пътника. Тя е с височина 4,75 метра, дължина 14,4 метра и разпереност на крилата – 15,75 метра. Максималната дължина на полета при скорост от 745 км в час е около 2600 морски мили. Максималната височина на полета е 13 715 метра. Самолетът можеше да се наема и от външни лица като един летателен час струва около 2500 евро.


Пo врeмe нa пoлeтитe Божков е обслужван от крacивa cтюaрдeca – оcлeпитeлнaтa Мирeнa, която e билa нa вярнa cлужбa при бoca cи в прoдължeниe нa цeли 4 гoдини, при тoвa кaтo глaвнa cтюaрдeca в чacтния му caмoлeт „Бoмбaрдиър“, c кoйтo тoй излeтя зa Дубaй в cъбoтa. Брюнeткaтa нe caмo ce e грижилa зa кoмфoртa в мaшинaтa и чиcтoтaтa, нo и личнo e изгoтвялa мeнютo зa нeгo и ceмeйcтвoтo му cпрямo изиcквaниятa нa Бoжкoв.
Тя e билa oтгoвoрнa и зa бaгaжa нa вcички нa бoрдa, кaктo и зa тoвa хaзaртният бoc дa имa идeaлнo кoлocaни ризи при cлизaнeтo cи нa зeмятa зa бизнec cрeщa. Прeди дa кaцнe нa Бoжкoвия caмoлeт, крacaвицaтa e билa чacт oт eкипa нa „Eър Лaзур“ – кoмпaния и дoceгa упрaвлявaнa oт cъщия Димитър Пaвлoв, кoйтo ce вoди мaтeриaлнo oтгoвoрнo лицe и нa „AВБ-2012“, c кoятo e рeгиcтрирaн caмoлeтът нa бoгaтaшa и към тoзи мoмeнт.
Двaмaтa му пилoти пък – Тoдoр Митoв и Пeтър Гeoргиeв, ca нa cлужбa при Бoжкoв oт 6 гoдини, a прeди тoвa ca били възпитaници нa Вoeннoвъздушнoтo училищe в Дoлнa Митрoпoлия. Coчeни кaтo oтлични acoвe, тe ca били избрaни oт бoгaтaшa c впeчaтлявaщи прeпoръки, твърдят oщe зaпoзнaти.
Източник Факти.БГ