Създаването на една игра е дълъг и доста сложен процес. Както се досещаме, iGaming студиата трябва да преминат през различни фази и макар да има прилики с видео игрите, тяхната работа до голяма степен се различава в някои основи и има разумна причина за всичко това. Достатъчно е да обърнем внимание на богатото портфолио на APLAY казино и ще открием, че игрите там са на всякакви теми – от забавни до авантюристични и исторически.
Нека обаче обърнем малко внимание на целия процес. Ако едно студио официално е направило една игра, след това ще бъде доста лесно да използва някакъв код, който да интегрира и в следващото заглавие. Това е така нареченият гръбнак на повечето игри, но макар и да има еднаква основа, приликите приключват до тук.
Една слот игра има редица печеливши линии и комбинации, те трябва да се опишат, заедно с всички видове символи, тяхното влияние върху резултата, който в нашия случай се оформя под формата на печалба, да се настрои RTP коефициентът и още много други. Копирането на тези данни от една игра в друга няма да донесат нищо добро и това вече е тествано многократно. Макар и за повечето клиенти, някои игри да си приличат изключително много и да нямат никаква логика, за самите създатели това не е така. Една игра има логика за своите създатели и преди всичко се търси един особен баланс между всяко едно завъртане, като за целта се ангажират и някои от най-добрите програмисти в сектора.
Това, което различава този вид предложения от мащабния гейминг сектор, е употребата на ресурси. Ако искаме да играем една електронна игра, то най-вероятно ще трябва да знаем и какъв компютър или конзола трябва да използваме, при iGaming студиата се работи предимно с най-ниския и минимален хардуерен ресурс – тоест предложението трябва да върви на абсолютно всичко от компютър до стар телефон, при това без да има каквито и да било затруднения.
Точно по тази причина и самата графика трябва да е изпипана, но сравнително лесна, за да се създаде перфектния баланс между забавление и работа на самата игра. Точно това оставя вратата отворена за всеки един клиент, особено след като казината трябва да бъдат достъпни за абсолютно всеки почитател. Веднъж след като се напише необходимият код, идва време за избирането на тема, като това обаче може да се случи в самото начало. Повечето студиа работят паралелно – една част от програмистите създават визията и темата, докато другата се занимава с изграждането на самия програмен процес.
Как се избира темата? Това е малко по-сериозна специфика и има някои основни изисквания. Някои от най-популярните заглавия са обвързани с исторически събития и могат да ни върнат назад във времето за среща с Клеопатра и други велики владетели. Други се доближават до филмовата индустрия, като копират визията на главния герой, а трети директно носят самото филмово заглавие – тук най-вероятно е заплатен лиценз, който им позволява точно това.
Ако е класическа ротативка и съдържа предимно плодови или други символи, без да има някаква история, те също трябва да се подберат правилно, за да бъдат логически поне за клиентите. Не на последно място всяка една игра трябва да се тества пред аудитория, преди да се предложи на дадено казино. Точно това отнема почти същото време, което може да се открие и в създаването. Интересен факт е, че докато едно ново заглавие може да се появи в рамките на 1-2 седмици, това не означава, че самото заглавие е копирано и само променено – просто говорим за индустрия с огромни ресурси, която може да ангажира повече професионалисти и да създава предложения много по-често.
Макар и цялата сага да прилича на процеса на работа на гейминг студио, ограниченията определено поставят тези специалисти в предни позиции.