Лъсне ли моралният фалит на либералите – на дневен ред отново идва “анклавът Росенец”. Този не път не са Сараите, които така и стоят небутнати, три години след като Христо Иванов акостира там с гумена лодка.
Сега дойде ред Промяната да “национализира” нефтеното пристанище, стопанисвано на концесия от Лукойл. Какво ще промени това, освен че държавата вече няма да получава концесионна такса, а ще оперира сама с нефтените танкери. Важно е да се знае, че кеят пред лятната резиденция на Ахмед Доган няма нищо общо с това пристанище и се намира на съвсем друго място. Жълтопаветните либерали от ПП и ДБ, които активно изпраха Бойко и ДПС, не уточняват, че дизелът, който излиза от Лукойл мощно се изнася за Украйна и се ползва главно от танковете, машините и БТР-те на украинската армия. Минути след като обяви „идеята“ си за Росенец Кирчо Петков бе разобличен от НЕкоалиционния си партньор Бойко Борисов, че откраднал идеята от него и от ДПС.
Оказа се, че Кирил Петков пак лъже и Бойко Борисов го призова веднага след това да не тича пред вятъра и „да си подобри НЕкоалиционната култура“. Идеята всъщност била на ДПС, ДБ и ГЕРБ и била обявена на тройна коалиционна среща с ПП вчера. Което е друга интересна новина. От Промяната дори се противили да бъдат национализирани транспортните тръби, както предлагали ДПС и ГЕРБ. Новината е, че вече ДПС и Пеевски вече са част от НЕкоалиционните отношения ПП/ДБ – ГЕРБ – ДПС. Ето как Кирил Петков побърза да си припише заслугите за Росенец.
“Тази сутрин внасяме предложение за вкарване обратно на контрола на българската държава в пристанище „Росенец“. Нашето предложение ще прекрати концесията на пристанището, която бе удължена от служебното правителство с 24 години без мотиви“, това заяви съпредседателят на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков от кулоарите на парламента.
„Вярваме, че контролът на това пристанище е ключов за българската държава и всички ключови инфраструктури трябва да бъдат в контрола на България. Знаете, че винаги е имало съмнения какъв е контролът върху това пристанище“, каза още той.
Според Петков това е една голяма и ясна стъпка към влизането ни в Шенген. От Министерството на транспорта уверили, че могат да оперират това пристанище.
„Тази стъпка е в съответствие с регламента на ЕС във връзка със санкциите за войната. Заявяваме ясно, че Шенген е наша национална цел. Това е подходът, който това правителство ще ползва и ще продължи“, категоричен бе Петков.
„Имаме данни, че голяма част от нефта, който се внася там не се декларира пред българската държава“, заяви Атанас Атанасов.