Най-важните новини с точния анализ!

Взривиха с мощна бомба бункера на Аятолах Хаменей в Техеран?!

Видео от тази нощ в социалните мрежи твърди, че...

Най-важните новини с точния анализ!

Ексклузивно:

Взривиха с мощна бомба бункера на Аятолах Хаменей в Техеран?!

Видео от тази нощ в социалните мрежи твърди, че...

Важно в BNEWS! Тръмп си заби спирачките за Иран! Дава две седмици отсрочка преди да хвърли Бомбата!

Американският президент Доналд Тръмп все още не губи надежда...
НачалоБългарияМежду транспортния хаос и еврото: народът стиска зъби, управниците натискат педала! План...

Между транспортния хаос и еврото: народът стиска зъби, управниците натискат педала! План Б няма!

Последвай Bnews.bg в

След 2 часа “разговори”, а не преговори в Общината, по думите на синдикатите, шофьорите от Градския транспорт и кмета не се разбраха. Шефовете на Общинската фирма Градски транспорт да назначени от СОС, в който ГЕРБ и БСП взеха мнозинството и управляват цяла година. Формално става въпрос за пари, докато софиянци стоят заложници – в транспорта искат по 300 лева на калпак, кметът дава по 180.

По мои наблюдения наземен градски транспорт няма, нямат и намерение да възстановят транспорта и за матурите. Въпреки всичко ще поканя част от колегите, за да начертаем някакъв път – да си препотвърдим позициите и дали има ново мислене. Аз очаквам от тях не само искане, но и конкретика, без това да счупи транспорта и града“. Това заяви “оптимистично” кметът на София Васил Терзиев пред Столична община.

Според Терзиев журналистите трябва да питат служителите на градския транспорт какво следва оттук нататък.

За зрелостните изпити има анализ колко деца имат проблем да стигнат до училищата.Работи се тясно с МОН, РУО-София и на всички деца ще им бъде помогнато да стигнат до училищата за матурите“, коментира столичният кмет.

Няма план Б. Когато няма средства, няма план Б„, категоричен бе той.

„Това, което има значение, по думите му е с какво се прибираш вкъщи. Заложникът са софиянци“, отсече кметът на София и добави, че целият ресурс на града не е безграничен.

По думите му трябва да има отговор откъде ще дойдат средствата и дали няма да се създаде системен проблем и една голяма несправедливост.

Васил Терзиев заяви, че властта е казала на Столична община, да се оправя. За него не е приемливо софиянци да плащат сметката.

Транспортният протест продължава: Кой е заложникът?

Председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа“: Имаме готовност да предоставим възможността поне на 100 ученика, може и на повече, да ги откараме лично от домовете им до училищата!

Ограничено е правото на децата на образование и правото на възрастните на достъп до работното място, пише в позиция Съюзът на ръководителите в системата на народната просвета в България по повод транспортната стачка в София. В документа се изтъква, че хиляди ученици не могат да отидат на училище, а хиляди учители и непедагогически персонал са затруднени да стигнат до работните си места

Никой не оспорва правото на протест. Но смятаме, че протестът трябва да се извършва по начин, по който да не блокира целия град, да не блокира ученици, учители, непедагози да стигат на работните си места. В навечерието сме и на държавни зрелостни изпити. Ние все още не знаем дали децата ни ще могат да стигнат успешно до изпитите„, обясни пред БНР Данко Калапиш от съюза и директор на 107-о училище в София. 

От миналата седмица МОН мобилизира училищни автобуси от цялата страна, посочи той и добави: 

„В днешния ден също продължават да се събират данни за това кои ученици няма да могат да стигнат до местата, където са разпределени. Днес учениците получават служебни бележки с местата за явяване на държавни зрелостни изпити. Пълна информация ще можем да предоставим към министерството днес, когато децата потвърдят дали могат или не да стигнат до мястото на изпитите. Към момента знаем за около 300-350 ученици, които са затруднени, но това е по първоначални данни, без те да знаят точното разпределение„.

От ефира на предаването „Преди всички“ Калапиш апелира към протестиращите служители от градския транспорт да прекратят протеста и да осигурят безпроблемно стигане на учениците до местата за матурите поне в сряда и петък от 6.30 до 8 часа

В София зрелостниците са 10 000 хил., а квесторите са 3000. Това са 13 000 души, които трябва да стигнат до училищата в цяла София. Най-добре транспортните работници биха помогнали, като направят компромис. Ако не го направят, ние ще се справим. Ще се справим и със собствени сили, и благодарение на МОН, разчитаме и на подкрепа от Общината. Всеки директор има готовност да организира споделени пътувания на своите колеги. Където се налага, ще подкрепим и извозването на наши зрелостници. Но напрежението, което ще бъде създадено в този ден, в тези часове, ще е голямо. Ще се създаде излишен стрес и напрежение. Смятам, че поставяме бъдещето на едно поколение на картаНека децата ни да не страдат от това, което се случва в София„. 

Председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ Иван Кирилов успокои: „Ние ще допринесем за това да могат учениците да стигнат до училищата и да положат своите зрелостни изпити. Информирали сме нашия президент – г-н Димитър Манолов, че имаме готовност да предоставим възможността поне на 100 ученика, може и на повече, да ги откараме лично от домовете им до училищата. Нашият президент е в постоянна комуникация с министъра на образованието и очакваме от г-н Вълчев, ако ни предоставят данни, да се свържем с учениците и да съдействаме в двата дни, ако до тогава няма наземен градски транспорт, да съдействаме и да окажем пълна подкрепа, за да могат те да се явят на изпитите“.

Склонни сме да има диалог, въпреки поставените от кмета ултиматуми, подчерта Кирилов. Той твърди, че „кметът не се намира в позиция, в която да поставя условия„: 

„Тук въпросът е дали кметът трябва да се стреми да има преговори, за да може градският транспорт да функционира, или просто трябва да продължи той да държи в заложници цяла София с поведението си, с поставянето на своите условия и ултиматуми. Кметът с поведението си не показва, че иска градският транспорт да тръгне„.

Синдикалистът отново повтори позицията на протестиращите: „Ще тръгне наземният градски транспорт, когато се удовлетворят техните искания. За да се удовлетворят техните искания, трябва да има преговори„.

По думите му те са склонни на увеличение на основните заплати за тази година с 300 лв., но не по-малко от тази сума. Първоначалното искане беше за 400 лв. Според него могат да се намерят пари. Той смята, че се опитва да се противопостави обществото.

Коментар

Докато България е изправена пред дилема за едно от най-съществените икономически решения в новата си история – влизането в еврозоната – страната е затънала в пълен транспортен хаос. Автобусите не тръгват, влаковете закъсняват, а таксиметровите шофьори блокират пътищата. Причината? Политическа немощ, задкулисие и безконтролно напрежение.

Докато народът се опитва да се справи със стачки, безумни задръствания и инфлация, познатите имена на сцената – Борисов и Пеевски – продължават да дърпат конците от сенките. Властта се занимава с партийни сметки и удобни назначения, вместо с реалните проблеми на хората. И докато всички говорят за „успешно влизане в еврозоната“, обществото мълчаливо клокочи.

Проучванията ясно показват, че болшинството от българите не желаят еврото – страхуват се от скок в цените, още по-ниска покупателна способност и загуба на последната илюзия за икономическа независимост. Но вместо национален разговор и референдум, управниците натискат газта – също толкова безотговорно, колкото и управлението на градския транспорт.

Властта не просто пренебрегва народната воля – тя я гази с ботуша на „европейската интеграция“, докато на улицата хората не могат да стигнат до работа. Междувременно, транспортният хаос се превръща в метафора на политическото състояние на държавата – никой не знае кой кара, но всички усещат сблъсъка.

България отново е разкъсана между два свята – този на евроелитите и този на обикновения човек. И засега изглежда, че воланът е в ръцете на онези, които мислят най-малко за пътниците.

Калоян Методиев, Непокорна България, фейсбук:

Транспортната блокада на София се влошава

Шести ден сме без градски транспорт. Напрежението расте, агресията вече избива в задръстените булеварди, а само хубавото време омекотява ситуацията.
Зад транспортната стачка стои икономическото мнозинство (или по-коректно клиентелното). Чрез клиентелистите на СДС и Софиянски Борисов превзе общината 2005-2007, а сега си добави БСП клиентелата и Ваня Григорова. Още през 2023 питах десетки пъти публично откъде са огромните пари за кампания на Григорова, която би по билбордове милиардера Терзиев. Историята с бедната синдикалистка от махалата се разминава кардинално с изваждането на подобни ресурси. Времето нареди пъзела. Клиентелата си нареди мнозинство и Борисов я удари с камшика да му търси реванш срещу кмета за загубата на изборите. И си го каза публично.
А Терзиев няма особени полезни ходове. Няма мнозинство в съвета. Скара се с партньорите си. Пропиля почти две години без да разгражда октопода на ГЕРБ в Столична община, а и нямаше много как, защото си бяха в Сглобка на национално ниво (ГЕРБ, ПП-ДБ и ДПС). Къде са в момента зам.кметовете му по транспорт и финанси? Това трабва да обясни кмета. Без армия не ходиш на война, освен ако не искаш да се самоубиеш.
Довечера ПП обяви протест пред общината в подкрепа на кмета. Поредната грешка! Софиянци не се качват в градския транспорт с партийни книжки. Протестът може да е срещу икономическото мнозинство и нереалистичните искания на синдикатите. Другото е за тяснопартийна употреба.

Къде сме ние, жителите на града? Ние сме чисти заложници на реваншиста Борисов, който дирижира процеса през синдикалните си и общински проксита.
Ако кметът Терзиев отстъпи за заплатите на шофьорите, това няма да реши проблема, а ще го задълбочи. След седмици ще му стоварят криза с боклука и посред лято градът ще осъмне заринат от боклуци, с вонящи кофи и зарази. След това ще има друга криза. После друга. Така ще е, докато го махнат, договори се и клекне на Борисов или го победи. Докато неговите се договарят наляво и надясно с различните играчи, а „екипът“ му се изпари, няма как да го победи. Това е положението! Заложническа криза с неясен изход. Сбърканата конституция прави от повечето кметове пионки на анонимни и корупционни мнозинства в раздутите общински съвети.
Сбърканото мислене на Борисов го кара да смята, че Столична община е негова лична собственост. И си я иска.
А милион и половина души живеем под блокада!

За да следите новините и коментарите в реално време, абонирайте се за нашите канали ето тук👇

1 Коментар

  1. защо няма доклад от БНБ за еврозоната?+ 19 Май 2025 10:32ч.
    Съгласно Конституцията на Р България, БНБ е отговорна за паричната политика на страната. И БНБ трябваше да представи официален аналитичен доклад, приет от УС на БНБ и подписан от Управителя на БНБ. Да, ама не. Няма и към днешна дата такъв доклад! През октомври 2022 г. заедно с тогавашния председател на парламентарната група на БСП изискахме такъв доклад да бъде представен на заседание на Народното събрание. Но…вместо официален доклад БНБ ни изпрати „работен документ“, който не бе приет от УС на БНБ, подписан от от някаква съветничка на Управителя!!! През юни 2022 г. на среща на бюджетната комисия с участието на Управителя на БНБ г-н Радев, на министъра на финансите г-н А. Василев, приехме решение двете институции да разработят съвместно аналитичен доклад за ползите и предизвикателствата при евентуално влизане на България в Еврозоната. Срокът беше октомври 2022 г. Резултат – никакъв?! Специално създадения координационен съвет между БНБ и МФ завърши с фиаско и никакъв резултат. Получихме само въпросния работен материал, подписан от лелята на лелята на управителя на БНБ. На 18 януари 2024 г. от трибуната на НС отново поставих въпроса за официален доклад на БНБ и МФ. Той бе необходим, тъй като правителството беше внесло проектозакон за Еврото. Но….ни звук, ни стон от БНБ и МФ. Конкретно БНБ, и по-точно неговият Управителен съвет, на практика отказаха, отказват и досега да обсъдят на редовно заседание, да се подпишат и да представят протокола от Решението си на НС. Високо платените експерти на УС на БНБ необяснимо и според мен незаконно отказват да се подпишат. Защо? Защо БНБ не си изпълни конституционните задължения и защо феномените се правят на разсеяни до ден днешен?

ОСТАВИ КОМЕНТАР

Въведете вашия коментар!
Въведете вашето име тук

spot_img

Последни

Путин за сравненията с Иран и Израел: От руските ракети няма оцелели, за да разказват!

Избрано за ценители от последната среща на Путин с...

Взривиха с мощна бомба бункера на Аятолах Хаменей в Техеран?!

Видео от тази нощ в социалните мрежи твърди, че...

Важно в BNEWS! Тръмп си заби спирачките за Иран! Дава две седмици отсрочка преди да хвърли Бомбата!

Американският президент Доналд Тръмп все още не губи надежда...

Не пропускай

Путин за сравненията с Иран и Израел: От руските ракети няма оцелели, за да разказват!

Избрано за ценители от последната среща на Путин с...

Взривиха с мощна бомба бункера на Аятолах Хаменей в Техеран?!

Видео от тази нощ в социалните мрежи твърди, че...

Важно в BNEWS! Тръмп си заби спирачките за Иран! Дава две седмици отсрочка преди да хвърли Бомбата!

Американският президент Доналд Тръмп все още не губи надежда...

Прочетете още

Путин за сравненията с Иран и Израел: От руските ракети няма оцелели, за да разказват!

Избрано за ценители от последната среща на Путин с редакторите на западните медии в Русия: Владимир Путин отговори на въпрос на американски журналист дали е...

Взривиха с мощна бомба бункера на Аятолах Хаменей в Техеран?!

Видео от тази нощ в социалните мрежи твърди, че показва мощна експлозия в района на Техеран, където се твърди, че се намира бункерът на...

Важно в BNEWS! Тръмп си заби спирачките за Иран! Дава две седмици отсрочка преди да хвърли Бомбата!

Американският президент Доналд Тръмп все още не губи надежда за преговори с Иран, затова ще вземе решение през следващите две седмици дали САЩ ще...
Verified by MonsterInsights