Пиарът на Промяната с медицинския хеликоптер се спука като розов балон. Фанфарите заглъхнаха гузно, а хеликоптерът е заключен в хангара след снимките пред медиите за реклама с него.
Първият медицински хеликоптер у нас е без поставена черна кутия. Това установяват експерти на дружеството „България Хели Мед Сървиз“. Проверката им преди месец констатира още 7 забележки – сред тях незатваряща се врата и липса на уплътнения.
Първият медицински хеликоптер за спешна помощ кацна у нас на 1 февруари. Три дни по-късно директорът на компанията за спешна медицинска помощ по въздух „България Хели Мед Сървиз“ изпраща писмо до министрите на здравеопазването и на транспорта. В него ги информира, че по машината има констатирани редица нередности, които го правят негоден да лети.
Част от тях са:
Не е инсталиран и не е сертифициран CVFDR.
Лява пътническа врата има проблем с механизма за отваряне/затваряне.
Уплътненията на пилотските врати не са монтирани качествено – има отлепвания.
Гумен предпазител на лявата пътническа врата е с нарушена цялост и е за подмяна.
Според полковник Валентин Киров, доцент във Висшето военновъздушно училище, обаче констатираните нередностите крият рискове за сигурността на полета.
„Нито една маловажна забележка няма в констатирания протокол. В никакъв случай това не са дребни неща, в никакъв случай. Тук имаме въздухоплавателно средство. Ако тази врата не се заключва, не се затваря и летим с 300 км в час – несериозно ли е?“, попита той.
Всички констатации в протокола са отстранени с изключение на една, уверяват от „Хели Мед Сървиз“.
Директорът му твърди, че единствено е останало да бъде поставена системата за обективен контрол CVFDR – или така наречената черна кутия.
„Черната кутия е опция, тя не пречи на летателната годност и на оперирането на хеликоптера. Има съответните документи, има си от италианска страна съответния документ за липсата на технически възражения. Няма пречка хеликоптерът да оперира“, коментира Димчо Добрев, изпълнителен директор на „България Хели Мед Сървиз“ ЕАД.
„Лично аз не бих приел за нормално да експлоатираме вертолет, който ще лети и трябва да е готов за полети денонощно, във всякакви метрологични условия, във всякакви часови интервали – да лети без CVFDR. Аз лично не приемам това за нормално, но всичко зависи от това какъв договор е подписан“, посочва доц. д-р. инж. Валентин Киров.
Източник и кадри БТВ
През 2014 – 2019 г. Тиквата категорично е отказвал да се купят медицински хеликоптери за нуждаещи се хора при инциденти в трудно достъпни места.
Сега виждаме, че шарлатаните на Сорос също не ги е грижа за живота на обикновените хора.
Тези хора със сигурност работят в посока за унищожаването ни като нация и държава.
Е как може така.Значи имаме медицински хеликоптер , но никой няма да рискува да лети с него защото е негоден. Какъв договор е подписан?!